آشپزی

طرز تهیه مرغ شکم پر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مرغ شکم پر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مرغ شکم پر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه مرغ شکم پر برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
پیاز بزرگ 2 عدد
سیر 1 قرص
آلو خورشتی 8 عدد
کشمش پیلویی ½ فنجان
گردو ½ فنجان
رب انار 2 قاشق غذاخوری
یک مرغ کامل 1 قطعه
سیب زمینیها 2 عدد
هویج 2 عدد
کره 70 گرم
ادویه کاری، زنجبیل و پودر فلفل قرمز کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک کافی
مواد لازم برای مرینیت کردن مرغ
زعفران آب پز 5 قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ 2 عدد
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
مواد لازم برای سس
اب 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و ادویه کاری کافی
پودر سیر و پودر پاپریکا کافی

طرز تهیه مرغ شکم پر

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر، ابتدا باید مرغ را مرینیت کرده، در ظرف مناسبی بریزید، سپس پوست پیاز را جدا کرده و روی مرغ را به صورت خلالی برش دهید. سپس آب لیمو را روی مرغ بریزید.

مرحله دوم

حالا زعفران پخته غلیظ را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید سپس مرغ را به مدت 5 دقیقه خوب ماساژ دهید تا مرغ با ادویه ها آغشته شود. سپس مقداری پیاز داخل شکم مرغ می ریزیم.

سطح سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم سپس به مدت 24 ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملا طعم دار شود. سپس بعد از تمام شدن زمان، ابتدا پیازها را پوست می گیریم تا سس درست شود.

مرحله چهارم

حالا آلو و کشمش را در 2 کاسه جداگانه بریزید سپس مقداری آب داخل کاسه ها بریزید و بگذارید در آب بماند تا خیس شوند. سپس پیاز را خلال کرده و ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم سپس با چاقو هسته آن را می بریم. سپس کمی روغن به ماهیتابه اضافه می کنیم و پیاز خرد شده را داخل ماهیتابه می ریزیم سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله ششم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و ریز رنده می کنیم سپس سیر را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر سیر بلند شود. سپس ادویه کاری، زنجبیل، پودر فلفل قرمز، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پخت را ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها را خارج کنند. سپس آلو و کشمش خیس شده را در آبکش ریخته و اجازه دهید آب اضافی آن کشیده شود سپس آلو و کشمش را به تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

حالا گردوی خرد شده را اضافه کنید و ۱ دقیقه تفت دهید سپس رب انار را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رب انار کاملا سرخ شود. سپس مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مرغ را از ظرف خارج می کنیم سپس در ظرف مناسبی قرار می دهیم و پیاز داخل مرغ را جدا می کنیم سپس مخلوط آلو و کشمش را داخل شکم مرغ می ریزیم. سپس فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود. در مرحله بعد برای تهیه سس روی مرغ ابتدا مقداری آب داغ داخل فنجان بریزید سپس پوره گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل، ادویه کاری، پودر سیر و پودر فلفل قرمز داخل فنجان بریزید.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد را در لیوان مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس شکم مرغ را با نخ و سوزن می دوزیم تا محتویات مرغ هنگام پخت بیرون نریزد. حالا پاهای مرغ را با نخ به هم وصل کرده و گره می زنیم.

مرحله دوازدهم

حالا بال های مرغ را با نخ می بندیم تا مرغ شکل خود را از دست ندهد. سپس پیاز را پوست گرفته و به صورت ورقه ای ته ماهیتابه می گذاریم و سیب زمینی ها را پوست گرفته و می شوییم و حلقه حلقه می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله برش های سیب زمینی را روی خلال های پیاز قرار می دهیم. سپس هویج را شسته و با پوست کن پوست آن را جدا می کنیم و به صورت چرخی برش می دهیم و روی سیب زمینی ها قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

حالا تکه های سیر را جدا می کنیم و به سینی فر اضافه می کنیم. سپس مرغ را در سینی فر می گذاریم، سپس روغن را روی بخار شوفاژ داغ می کنیم و با قلم مو روی مرغ می مالیم، در صورت نیاز دوباره زعفران را روی مرغ می ریزیم.

مرحله پانزدهم

در این مرحله با قلم مو مخلوط سس را روی مرغ بمالید و سینی را در فر قرار دهید سپس مرغ را به مدت 3 ساعت در فر بگذارید تا کاملا بپزد. حالا بعد از این مدت گریل را روشن می کنیم.

مرحله شانزدهم

در آخر سینی را داخل فر طبقه بالا می گذاریم و مرغ را به مدت 10 دقیقه گریل می کنیم تا طلایی و زیبا شود. سرگرمی روز مرغ را در بشقاب مورد نظر بریزید و با برنج زعفرانی و سبزی سرو کنید، نوش جان کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا