آشپزی

طرز تهیه مرغ مدیترانه ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مرغ مدیترانه ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت مرغ مدیترانه ای

مرغ مدیترانه ای یکی از غذاهای بین المللی خاص و خوشمزه است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز پخت مرغ مدیترانه ای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ران یا سینه مرغ 400 گرم
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
سیر 3 قرص
پیاز 1 عدد کوچک
پودر تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری
پودر زیره 1 قاشق چایخوری
زردچوبه ½ قاشق چایخوری
پودر لیمو عمانی ½ قاشق چایخوری
پودر آویشن 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه 2 قاشق چایخوری
آبلیموی تازه 3 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل کافی

طرز پخت مرغ مدیترانه ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ مدیترانه ای ابتدا سینه و ران مرغ را با برداشتن فلس های پیاز و سیر خوابانده و سپس پیاز را به صورت خلالی شسته و رنده می کنیم و سیر را ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر را در ظرف مناسبی بریزید سپس آب لیموترش تازه، روغن زیتون، پودر لیمو عمانی، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر زیره، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، پودر آویشن و نمک را به پیاز اضافه کنید و سیر را اضافه کنید. .

سطح سوم

در این مرحله مواد ماریناد را با هم مخلوط می کنیم سپس سینه و ران مرغ را اضافه می کنیم و سپس مرغ را ماساژ می دهیم تا طعم ها خوب مخلوط شوند. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا سینه و پای مرغ را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا مرغ خوش طعم شود. سپس بعد از گذشت این مدت، فر را روی دمای 180 تا 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه دهید فر کاملا گرم شود سپس سینه ها و پای های طعم دار شده را از یخچال خارج کنید. سپس سینی فر را با کمی روغن مایع آغشته کنید، سپس مرغ را داخل آن قرار دهید.

مرحله ششم

حالا سینه و پای مرغ را با فویل بپوشانید سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید. سپس اجازه دهید مرغ به مدت 40 تا 60 دقیقه در فر بماند تا مغز آن کاملا بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از گذشت این مدت فویل را از تابه خارج می کنیم و اجازه می دهیم تکه های مرغ به مدت 3 تا 5 دقیقه گریل شوند تا طلایی و زیبا شوند. بعد از این مدت سینی را از فر خارج کنید.

مرحله هشتم

سرگرمی روز مرغ مدیترانه ای را در بشقاب مورد نظر می گذاریم سپس با برش های لیموترش تازه و گوجه فرنگی تزئین می کنیم. سرگرمی روز مرغ مدیترانه ای را با برنج زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا