آشپزی

طرز تهیه مرغ پاییزی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت مرغ پاییزی

مرغ پاییزی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز پخت مرغ پاییزی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ران یا سینه مرغ 800 گرم
پیاز 3 عدد
زعفران آب پز 4 قاشق غذاخوری
پودر سیر، نمک، فلفل و زردچوبه کافی
آب انار 3 لیوان
دانه های انار 2 لیوان
کره 50 گرم
قند 1 قاشق غذاخوری

طرز پخت مرغ پاییزی

مرحله اول

برای تهیه مرغ پاییزی لذیذ ابتدا سینه یا پای مرغ را در ظرف مناسبی بریزید سپس فلس های 1 عدد پیاز را بردارید و بشویید. سپس پیاز را خلال کرده و به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، ۲ قاشق غذاخوری زعفران پخته شده، پودر سیر و فلفل سیاه را به گوشت مرغ اضافه می کنیم و سینه یا پای مرغ را ماساژ می دهیم تا طعم ها با گوشت مرغ هماهنگ شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

سطح سوم

در این مرحله مرغ را به مدت 2 تا 12 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم ها با هم مخلوط شوند. سپس بعد از این مدت سس مرغ را با ریختن آب انار در ظرف مناسبی آماده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا انار را به آب انار اضافه کنید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید سس بجوشد تا غلیظ شود. سپس فلس های پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و ورقه ای می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را به همراه زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله ششم

حالا مرغ مزه دار شده را از یخچال بیرون می آوریم سپس در ماهیتابه می گذاریم و سرخ می کنیم. سپس مقداری سس انار روی مرغ ها بریزید و باقی مانده زعفران را به آن اضافه کنید سپس اجازه دهید مغز مرغ بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله که سس غلیظ شد کره و شکر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید 3 دقیقه بجوشد سپس حرارت را خاموش کنید. سپس بعد از 2 ساعت که مرغ پخت، حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

در آخر بعد از اینکه سس خوب جا افتاد، تکه های مرغ را در ظرف مناسبی می چینیم، سپس باقیمانده سس انار را روی مرغ ها می ریزیم در انتها مرغ پاییزی را با برنج زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا