آشپزی

طرز تهیه مرغ پرتقالی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ پرتقالی

مرغ پرتقالی یکی از غذاهای ساده و لذیذ شمال کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مرغ پرتقالی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
فیله مرغ 500 گرم
یک پرتقال 4 عدد
عسل 1 قاشق غذاخوری ورمیشل
زعفران آب پز 3 قاشق غذاخوری
پیاز 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه مرغ پرتقالی

مرحله اول

من آماده می کنم مرغ نارنجی خوشمزه در ابتدای کار به فیله های مرغ کمی نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم سپس آن ها را ماساژ می دهیم تا طعم دار شوند. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید روغن خوب داغ شود. سپس فیله های مرغ مزه دار شده را در تابه بریزید و درب تابه را ببندید تا فیله ها کاملا بپزند.

سطح سوم

در این فاصله آب پرتقال را گرفته و از صافی رد می کنیم تا هسته ها و تفاله آن جدا شوند. سپس پیاز را ورقه های نازک می کنیم و ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز کاملا قرمز و طلایی شود سپس آن را از ماهیتابه خارج کنید. وقتی فیله های مرغ کاملا پخت، دو طرف آن را سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله پنجم

حالا آب پرتقال، پیازچه، زعفران پخته شده و عسل را به همراه فیله مرغ به تابه اضافه کنید، سپس هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس دوباره درب تابه را می بندیم تا خورش جا بیفتد.

مرحله ششم

در نهایت بعد از 15 دقیقه نمک روی خورش را اندازه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. در آخر مرغ پرتقالی را در ظرف مورد نظر بریزید سپس با برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا