آشپزی

طرز تهیه مرغ پفکی خوشمزه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ پفکی خوشمزه

مرغ پف کرده یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه و خاص است که در دسته غذاهای سرخ شده قرار می گیرد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه مرغ پفکی خوشمزه برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
فیله مرغ 8 عدد
سیب زمینی (اختیاری) 2 عدد
ماست 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
آرد گندم 1 فنجان
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل کافی
سرکه 1 قاشق غذاخوری
آب و یخ کافی
مواد لازم برای سس
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
سس گوجه 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش چند قطره
خيار شور 2 عدد

طرز تهیه مرغ پفکی

مرحله اول

برای تهیه مرغ پفکی خوشمزه ابتدا فیله مرغ را مکعبی می کنیم. بعد سیب زمینی را تمیز می کنیم و بعد از وسط نصف می کنیم و به ورقه های نازک برش می زنیم و در ظرفی آب و یخ مقداری سرکه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط آب و یخ را هم زده و سیب زمینی های خرد شده را داخل کاسه می ریزیم سپس هم می زنیم و می گذاریم 10 دقیقه بماند. سپس برش های سیب زمینی را روی حوله می گذاریم تا آب اضافی آنها گرفته شود.

سطح سوم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم. سپس سیب زمینی ها را به ماهیتابه اضافه می کنیم سپس کاملا سرخ می کنیم و نمک و فلفل سیاه و پاپریکا را روی سیب زمینی ها می پاشیم.

مرحله چهارم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. سپس ماست، زعفران، روغن زیتون، نمک و فلفل را در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط ماست را روی تکه های مرغ بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید مرغ به مدت 20 دقیقه در یخچال بماند. یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس آرد گندم را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس مقداری فلفل قرمز، نمک و فلفل را در یک کاسه آرد گندم بریزید و خوب هم بزنید تا ادویه ها و آرد یکدست شوند. سپس تکه های مرغ طعم دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا با انبر تکه های مرغ آغشته به مواد را داخل مخلوط آرد قرار دهید تا آرد به تمام تکه های مرغ برسد سپس آنها را در آب و یخ قرار دهید. پس از آن دوباره در مخلوط آرد بغلتانید و ظرف مناسبی انتخاب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله هشتم

در این مرحله روغن را به ماهیتابه اضافه می کنیم تا مواد در روغن مایع شناور شوند. سپس تکه های مرغ را در تابه می گذاریم سپس دو طرف آن را کاملا سرخ می کنیم. در مرحله بعد یک کاسه مناسب برای تهیه سس مرغ پف کرده انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

ترشی را ریز رنده کنید. در مرحله بعد ترشی رنده شده، آبلیمو، سس مایونز و سس کچاپ را داخل کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس مرغ و سیب زمینی پف کرده را در ظرف دلخواه به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا