آشپزی

طرز تهیه مسقطی انار +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مسقطی انار

مسقطی انار یکی از دسرهای خوشمزه و لذیذ است که قوام سبک و لطیفی دارد و بسیار راحت و سریع آماده می شود و به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی استفاده می شود.مسقطی انار را می توانید به روش های مختلفی تهیه کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه مسقطی انار برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آب انار طبیعی 2 لیوان
نشاسته 5 قاشق غذاخوری
قند 1 فنجان
گل سرخ 4 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم

طرز تهیه مسقطی انار

مرحله 1: تهیه آب انار و اضافه کردن نشاسته

ابتدا انارها را بشویید و آب آنها را بگیرید و در قابلمه بریزید تا کافی شود سپس مقداری نشاسته به آب انار اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا نشاسته داخل آن گلوله نشود سپس قابلمه را با مخلوط روی حرارت ملایم قرار دهید. . .

مرحله دوم: آب انار و نشاسته را با هم مخلوط کرده و شکر را اضافه کنید

سپس اجازه دهید آب انار و نشاسته با هم بجوشد و کم کم غلیظ شود و به غلظت مناسب برسد و وقتی به قوام فرنی رسید ابتدا شکر را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در آن حل شود و کاملا مواد مخلوط و یکدست شوند. .

مرحله 3: گلاب و روغن را به مخلوط اضافه کنید

سپس با توجه به ذائقه خود مقداری گلاب به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا عطر گلاب در مواد به مشام برسد سپس کره را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا کره ذوب شده و با مواد مخلوط شود و کاملاً جذب آنها شود. و انجماد مواد.

مرحله چهارم: مخلوط را خنک کرده و داخل قالب بریزید

سپس کاسه را با مخلوط مواد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود، سپس مخلوط را در قالب مناسب به شکل و اندازه دلخواه خود بریزید، می توانید از قالب مافین استفاده کنید و بریزید. مخلوط به آن

مرحله پنجم: دسر را در یخچال بگذارید تا استراحت کند

سپس قالب دسر را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید دسر به مدت 3 ساعت بماند و در آن را ببندید و خوب جذب شود و قوام آن سفت و غلیظ شود و بعد از آماده شدن دسر قالب دسر را از یخچال خارج کنید. بیرون میاورم

مرحله ششم: مشک را از قالب جدا کنید

سپس با یک چاقوی تیز، مسقطی های انار را از لبه های ظرف خارج کرده و ظرف را برگردانید و مسقطی های انار را کاملا جدا کرده و در ظرف دیگری قرار دهید و دقت کنید که هنگام بیرون آوردن از ظرف، شکل آن به هم نخورد.

مرحله هفتم: مسقطی انار را تزئین کرده و سرو کنید

سپس به سلیقه خود روی مسقطی انار را با دانه های انار، تکه های گردو، پودر پسته و خلال موز تزیین کنید و این دسر شیک و جذاب را برای پذیرایی و مهمانی ها در کنار انواع دسرها و شیرینی های دیگر سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا