آشپزی

طرز تهیه مشته بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

نحوه پخت بادمجان لینک

مشته بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه شیرازی است که طعم فوق العاده و عالی دارد و خیلی راحت و سریع به روش های مختلف تهیه و آماده می شود.شما می توانید از این غذای خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام نحوه پخت بادمجان لینک برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
گوشت چرخکرده 300 گرم
بادمجان 4 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
پیاز 2 عدد
آرد نخودچی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و پاپریکا کافی
آب پرتقال (اختیاری) کافی

نحوه پخت بادمجان لینک

مرحله 1: بادمجان را پوست بگیرید و آماده کنید

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و مواظب باشید کلاه سبز روی بادمجان ها برداشته نشود سپس روی آن ها نمک بپاشید تا تلخی آن ها گرفته شود و اجازه دهید نیم ساعت بماند تا تلخی آن ها گرفته شود سپس بادمجان ها را بشویید.

مرحله دوم: بادمجان ها را در تابه سرخ کنید

سپس بادمجان ها را خشک کنید و در تابه ای روغن بریزید و بادمجان ها را در آن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن یک طرف آن ها را برگردانید تا طرف دیگر سرخ و طلایی شود و سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله 3: پیاز را رنده کنید

سپس پیاز را پوست گرفته و بشویید، سپس با رنده ریز رنده کنید، سپس پیاز را فشار دهید تا تقریباً 70 درصد آب پیاز گرفته شود، سپس پیاز رنده شده را در ظرفی بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. . مخلوطش کن

مرحله 4: ادویه ها را اضافه کنید و گوشت چرخ کرده را مخلوط کنید

سپس مقداری فلفل سیاه، زردچوبه و پودر فلفل قرمز را روی پیاز رنده شده بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس قیمه را که از قبل آماده کرده بودید داخل کاسه با مواد بریزید و با پیاز و ادویه مخلوط کنید و با دست ورز دهید.

مرحله 5: آرد نخودچی را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری آرد نخودچی به مخلوط اضافه کنید و دوباره ورز دهید تا آرد نخودچی جذب مواد شود و بافت آن کمی منسجم شود.

مرحله ششم: گوشت را ورز دهید و در یخچال بگذارید

بعد از اینکه بافت گوشت یکنواخت شد آن را به شکل گلوله درآورید و چند بار در ظرف بکوبید تا بافت کاملا یکدست شود سپس یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا طعم همه ادویه ها کاملاً گرفته شود. جذب گوشت می شود

مرحله 7: شکل دادن و ورز دادن گوشت ها

سپس یک تکه گوشت به اندازه یک گردو بردارید و با دست شکل دهید و به شکل گردو در آورید.

مرحله هشتم: کوفته ها را سرخ کنید

وقتی روغن داغ شد کوفته ها را در تابه بریزید و سرخ کنید و کوفته ها را در تابه بچرخانید تا تمام قسمت های آن قرمز و قهوه ای شود سپس گوشت های سرخ شده را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله نهم: پیاز را در تابه سرخ کنید

سپس پیاز را پوست گرفته و بشویید و خلال کنید، سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را در ماهیتابه بریزید و در روغن داغ تفت دهید تا پیاز پخته شود. رنگ روشن و طلایی..

مرحله 10: چیدن گوجه فرنگی و بادمجان سرخ شده

در مرحله بعد مقداری گوجه فرنگی را که از قبل شسته و خشک کرده اید حلقه حلقه کنید و روی پیازها بچینید و اجازه دهید گوجه ها کمی آب شوند سپس بادمجان هایی را که از قبل آماده کرده اید و سرخ کرده اید روی گوجه ها بچینید.

مرحله یازدهم: کوفته ها را ورز داده و سس را آماده می کنیم

سپس کوفته های سرخ شده را روی بادمجان ها می ریزند، سپس روغن را در تابه ای کوچک می ریزند تا سس درست شود و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا روغن داغ شود، سپس کمی پوره گوجه فرنگی در آن ریخته و سرخ می کنند.

مرحله 12: با رب گوجه فرنگی و آب سس درست کنید

وقتی رب گوجه خوب پخته شد و بوی خامی آن گرفته شد و رنگ آن کمی تغییر کرد، کمی آب اضافه کنید و هم بزنید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و روی گوشت و بادمجان ها بریزید. .

مرحله 13: پخت نهایی و تنظیم پیوند بادمجان

سپس در تابه یا قابلمه را ببندید و بادمجان را به مدت 40 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب جا بیفتد و سس غلیظ و سفت شود سپس ظرف غذا را از روی حرارت بردارید و سپس لینک بادمجان را در ظرفی قرار دهید. به طور مناسب ترسیم کنید.

مرحله چهاردهم: یک مشت بادمجان سرو کنید

بادمجان ها، گوجه فرنگی، گوشت چرخ کرده و تمام موادی که با آن ها آماده شده بود را در ظرف سرو بچینید، سپس روی یک دست بادمجان ها را با چند برگ نعناع، ​​شوید و ریحان تازه تزیین کنید، در همین حین برنج زعفرانی را در بشقاب بگذارید. در آخر لینک بادمجان را به عنوان یک غذای خوش طعم و لذیذ با برنج زعفرانی و ته دیگ، سالاد، ترشی و انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا