آشپزی

طرز تهیه موس کیک زعفرانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک موس زعفرانی

کیک با موس زعفرانی یکی از دسرهای شیک و خوشمزه است که قوام سبک و لطیفی دارد این دسر بسیار راحت درست می شود کیک با موس زعفرانی برای سرو بسیار مناسب است لایه اصلی کیک با موس زعفرانی تقریباً مانند پاناکوتا زعفرانی تهیه می شود. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کیک موس زعفرانی به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
کیک اسفنجی کافی
شیر نر 2 و نیم لیوان
زعفران آب پز غلیظ کافی
وانیل خیلی کوچک
خامه زده شده 1 لیوان و نیم
پودر ژلاتین 4 قاشق غذاخوری پر
آب سرد 1 فنجان
قند 6 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک موس زعفرانی

مرحله 1: تهیه کیک اسفنجی

ابتدا برای تهیه کیک موس زعفرانی به کیک اسفنجی نیاز دارید که می توانید آن را در منزل تهیه کنید و یا از بیرون بخرید و استفاده کنید سپس در ظرف مناسب مقداری پودر ژلاتین بریزید تا قسمت اصلی دسر درست شود.

مرحله 2: ژلاتین را به روش بین ماری حل کنید

سپس مقداری آب به آن اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، سپس ظرف ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شده و بافت مخلوط شفاف و یکنواخت شود، سپس ظرف ژلاتین را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. بودن

مرحله 3: مخلوطی از شیر، شکر و وانیل را آماده کنید

سپس مقدار شیر را در ظرفی بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس مقداری وانیل داخل مخلوط بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل در آن پخش شود سپس مخلوط را روی حرارت ملایم قرار داده و هم بزنید.

مرحله 4: ژلاتین و گلاب را به مخلوط شیر اضافه کنید

مخلوط باید آنقدر حرارت داده شود که فقط شکرها کاملا در شیر حل شوند، ژلاتین خنک شده را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط شود، بنا به ذائقه و ذائقه خود می توانید کمی گلاب به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید.

مرحله 5: خامه را با همزن برقی فرم دهید

سپس مقداری از خامه را در ظرفی بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد، به طوری که جای تیغه های همزن روی آن بماند و اگر کاسه را برگردانید، خامه جاری نشود، سپس خامه فرم گرفته را به مایه اضافه کنید. مخلوط مواد .

مرحله 6: خامه فرم گرفته را به مخلوط اضافه کنید

بعد خامه فرم گرفته را با مخلوط مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند سپس مقداری از مخلوط مواد را در قالب مورد نظر بریزید سپس قالب را حدود 15 دقیقه تا نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خوب خودش را بگیرد. و بافت سفت است.

مرحله هفتم: سطح اولیه کیک موس کیک اسفنجی را آماده کنید

بعد از این مدت زمانی که احساس کردید دسر نیمه بسته است قالب را از یخچال خارج کنید سپس کیک اسفنجی را به اندازه قالب برش دهید حالا سطح کیک را با کمی شیر مرطوب کنید سپس اسفنج را قرار دهید. کیک روی قالب دسر

مرحله 8: تثبیت بافت ماوس در یخچال

دوباره قالب را در یخچال قرار دهید تا دسر کاملا بسته شود و خودش را بگیرد، بعد از حدود دو تا سه ساعت که بافت دسر کاملا یکدست شد، قالب را از یخچال خارج کنید و با احتیاط دسر را از قالب خارج کنید تا دسر تنظیم شود. شکل و بافت. خراب نشود.

مرحله نهم: کیک را با موس زعفرانی تزئین کرده و سرو کنید

سپس دسر را برگردانید تا کیک اسفنجی ته آن باشد، آن را در ظرف دیگری قرار دهید، سپس روی دسر را با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی به دلخواه تزیین کنید. انجام دادن. در آخر کیک موس زعفرانی را به عنوان دسری شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی به همراه انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا