آشپزی

طرز تهیه موس کیک موکا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک موکا موس

کیک موس موکا یکی از انواع کیک های خوشمزه و لذیذ است که با چند لایه مختلف و با طعم های مختلف درست می شود و بافتی سبک و پف دار و نرم دارد، این کیک به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی بسیار مناسب است. برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موکا با سایت آموزشی نیتا چی همراه باشید.

مواد لازم کیک موکا
یک تخم مرغ 6 عدد
ارد 180 گرم
قند 200 گرم
پودر خمیرمایه 1 و نیم قاشق چایخوری
قهوه فوری نصف قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
شیر داغ 55 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای کیک موس شکلاتی
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
اب 1/4 فنجان
شکلات تلخ مارک کارات 150 گرم
شیر نر 100 گرم
خامه قنادی شکل 250 گرم
مواد لازم برای کیک نسکافه ای موس
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
اب 1/4 فنجان
شکلات سفید مارک کارات 160 گرم
شیر نر 100 گرم
خامه قنادی شکل 250 گرم
مواد گاناش
کرم رنگ 130 گرم
یک تکه شکلات 80 گرم
خامه قنادی برای تزیین 500 گرم
قهوه فوری کافی

طرز تهیه کیک موکا موس

مرحله 1: آرد را الک کرده و مخلوط کنید

برای تهیه کیک موکا موس ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکنواخت شود سپس مقداری بیکینگ پودر و پودر کاکائو به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و سپس مخلوط آرد را الک کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. مخلوط کنید و بافت صافی ایجاد کنید.

مرحله دوم: سفیده تخم مرغ را جدا کرده و با همزن بزنید

سپس زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده و در دو کاسه بریزید، سپس سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا حجم پیدا کند و پف کند، سپس یک سوم شکر موجود در دستور را به سفیده ها اضافه کنید و با همزن برقی بزنید. همزن برقی خوب

مرحله 3: سفیده تخم مرغ را شکل دهید

وقتی سفیده ها کاملا فرم گرفتند و بافتشان سفت و یکدست شد به طوری که تیغه های همزن برقی روی آن می ماند، سپس کاسه را با سفیده های فرم گرفته در یخچال قرار دهید تا سفیده ها پف خود را از دست ندهند. شکل و بافت آنها آسیب نمی بیند.

مرحله 4: زرده تخم مرغ را با شکر بزنید

در مرحله بعد زرده ها را با همزن برقی بزنید تا گلوله شوند، سپس باقیمانده شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و بافت مایه کرم، کشدار، سبک و یکدست شود. بودن

مرحله 5: وانیل را اضافه کنید

سپس مقداری وانیل را به مخلوط زرده اضافه کنید و دوباره با همزن برقی خوب هم بزنید تا عطر وانیل در تمام مواد پخش شود و بوی تخم مرغ از بین برود و هر از چند گاهی با لیسک ظرف را تمیز کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله 6: نسکافه را اضافه کنید

سپس در ظرفی مقداری شیر بریزید و پودر نسکافه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست و یکدست شود سپس به زرده ها اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود و نسکافه با مواد مخلوط شود. .

مرحله 7: مخلوط کره و آرد را اضافه کنید

در مرحله بعد روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود، سپس مخلوط آرد را کم کم اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا یکدست و یکدست شود.

مرحله 8: سفیده های تخم مرغ را داخل مخلوط بریزید

وقتی آرد کاملا با مخلوط مواد مخلوط شد و گلوله های آردی در ظرف نماند، سفیده های زده شده را از یخچال خارج کنید چون ساختار مخلوط کمی سفت است ابتدا مقداری از تخم مرغ را بریزید. سفیده ها را داخل مخلوط کرده و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله 9: باقی مانده سفیده تخم مرغ را اضافه کنید

سفیده ها را باید به آرامی و در یک جهت با مخلوط مخلوط کنید تا پف کنندگی خود را از دست ندهند، سپس سفیده های باقی مانده را کم کم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود. سفیده تخم مرغ به آرامی با مخلوط.

مرحله 10: مخلوط را آماده کرده و داخل قالب می ریزیم

سپس کف قالب گرد 23 سانتی متری کیک را با کره چرب کنید و کف قالب را کاغذ روغنی بچینید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید سپس با تابه به آرامی روی سطح آن ضربه بزنید تا هوای داخل کیک آزاد شود. و سپس از یک کاردک برای صاف کردن سطح استفاده کنید.

مرحله یازدهم: پخت در فر با دمای معین

سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و اجازه دهید کیک به مدت 50 دقیقه در فر بپزد تا سطح آن طلایی شود و سپس قالب کیک را خارج کنید. روی فر

مرحله 12: درجه پخت کیک را بررسی کنید

دقت کنید 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می رود سپس سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله 13: کیک را خنک کرده و از قالب خارج کنید

سپس کیک را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود سپس با یک چاقوی تیز کیک را از قالب خارج کنید و قالب را بچرخانید تا کیک کاملا از قالب خارج شود و به شکل آن آسیب نرساند سپس در دمای اتاق کاملا خنک شود. . سرد

مرحله چهاردهم: برش و آماده سازی سطح کیک

با یک چاقوی تیز قسمت گنبدی کیک را ببرید و کنار بگذارید سپس کیک را از وسط با برش افقی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید سپس یک قسمت کیک را روی سطح صاف قرار دهید و آن را بپیچید و ببندید. با چسب سفت کنید

مرحله 15: مخلوط ژلاتین را آماده کنید

در مرحله بعد برای تهیه موس شکلاتی ابتدا مقداری آب در ظرفی بریزید سپس پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب حل شود سپس کاسه را کنار بگذارید تا بافت آن اسفنجی و یکدست شود. لباس فرم

مرحله 16: شکلات را در شیر آب کنید

سپس در ظرفی مقداری شیر بریزید و مقداری شکلات تلخ به آن اضافه کنید و سپس ژلاتین را روی آنها بریزید و سپس کاسه را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق خوب هم بزنید تا شیر گرم شود و شکلات در آن آب شود. بودن

مرحله 17: مخلوط شیر و شکلات را سرد کنید

شیر نباید بجوشد، فقط باید شکلات ها آب شوند و در شیر حل شوند و همه مواد خوب مخلوط شوند و غلظتی یکدست و یکدست به دست آید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا مخلوط خنک شود. کمی و به دمای اتاق می رسد.

مرحله 18: خامه را آماده کرده و شیر و شکلات را اضافه کنید

سپس مقداری از خامه را در ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و سفت و غلیظ شود تا تیغه های همزن برقی روی آن بماند سپس مخلوط شیر و شکلات را اضافه کنید و با برق خوب هم بزنید. میکسر.

مرحله 19: سطح کیک را مرطوب کنید

وقتی همه مواد به خوبی با هم مخلوط شدند و مخلوط مواد یکدست شد، همزن را خاموش کنید و با لیسک محیط ظرف را بردارید، سپس کمی شیر و نسکافه را با هم مخلوط کنید و سطح کیک را با آن کاملا مرطوب کنید. یک قلم مو

مرحله 20: موس شکلاتی را به کیک اضافه کنید

سپس مخلوط شکلاتی را روی کیک بریزید و با کفگیر یا پالت سطح آن را صاف کنید، سپس کیک را در یخچال قرار دهید تا لایه موس شکلاتی کمی طول بکشد تا سفت و چسبناک شود، در این مدت لایه موس نسکافه را درست کنید.

مرحله 21: درست کردن موس شکلات شیری

در ظرفی مقداری آب بریزید و پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید تا بافت آن اسفنجی شود سپس مقداری شیر را در ظرفی بریزید و شکلات های شیری را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله ۲۲: شکلات را آب کرده و با نسکافه مخلوط کنید

پودر نسکافه را به شیر اضافه کرده و هم می زنیم سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا شکلات ها آب شده و با شیر مخلوط شوند و پودر نسکافه کاملا با مواد مخلوط شده و عطر آن در مخلوط پخش شود.

مرحله 23: ژلاتین را اضافه کنید و کرم درست کنید

ژلاتین را داخل مخلوط بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود سپس کاسه را از روی حرارت بردارید و بگذارید به دمای محیط برسد سپس مقداری از خامه را در ظرفی ریخته و با همزن برقی مخلوط کنید.

مرحله 24: خامه و نسکافه را با هم مخلوط کنید

وقتی خامه خوب فرم گرفت و قوام آن یکنواخت شد و از ظرف بیرون نیامد، مخلوط نسکافه را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود، سپس مخلوط را روی کیک بریزید و سطح آن را صاف کنید.بایستید.

مرحله 25: در یخچال قرار دهید

سپس دوباره کیک را در یخچال قرار دهید تا موس نسکافه ای جای خود را بگیرد و بافت آن سفت و یکنواخت شود، نیازی نیست کیک را مدت زیادی در یخچال نگهداری کنید، برای موس نسکافه کافی است. سفت و سخت شدن

مرحله 26: لایه دوم کیک را اضافه کنید

سپس کیک را از یخچال خارج کرده و کیک اسفنجی دوم را روی اسفنج های موس نسکافه قرار دهید و با دست کمی فشار دهید تا کیک به اسفنج های نسکافه ای بچسبد و سپس سطح کیک را با مخلوط شیر بمالید. و نسکافه

مرحله 27: یک شب استراحت کنید

سپس کیک را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید کیک یک شب تا صبح در یخچال بماند سپس کیک را از یخچال خارج کنید و با چاقوی تیز لبه های کیک را از مایه جدا کنید و با احتیاط مایه کیک را از اطراف کیک جدا کنید. و کنار بگذارید.

مرحله 28: با خامه قنادی و نسکافه تزئین کنید

سپس برای تزیین کیک مقداری خامه شیرینی پزی را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم میزنیم تا فرم بگیرد و یکدست و یکدست شود سپس به سلیقه خود میتوانید مقداری پودر نسکافه به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. تبدیل شدن

مرحله ۲۹: روی کیک را با خامه بپوشانید

سپس خامه فرم گرفته را در قیف مناسبی بریزید و سپس کل سطح کیک را با خامه بپوشانید و با کاردک یا پالت یا ابزار دیگری سطح کیک را صاف کنید و سپس مقداری گاناش شکلاتی برای تزیین سطح کیک آماده کنید.

مرحله 30: درست کردن گاناش شکلات و خامه

مقداری خامه صبحانه را در ظرفی بریزید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا بافت خامه نرم و یکدست شود سپس مقداری شکلات به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکلات آب شود و کاملا مخلوط شود.

مرحله 31: سطح کیک را با گاناش تزئین کنید

سپس گاناش را روی سطح کیک بریزید به طوری که سطح کیک را بپوشاند و آن را از لبه های کیک پایین بریزید و سپس با پالت شکل دهید سپس سطح کیک را با پودر یا خلال پسته بپاشید. گردوی آسیاب شده به دلخواه .تزیین کنید

مرحله 32: کیک موکا را برش داده و سرو کنید

سپس کیک را در یخچال قرار دهید تا گاناش شکل خودش را بگیرد و سفت شود و بعد از حدود 2 الی 3 ساعت آن را از یخچال خارج کنید و سپس کیک موکا را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید و چند تکه موس کیک موکا را بگذارید. داخل یک ظرف مناسب انتخاب کنید. در آخر کیک موکا موس را به عنوان دسری شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی با قهوه یا نسکافه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا