آشپزی

طرز تهیه مک اند چیز +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مک و پنیر

ماک اند پنیر یا پاستا و پنیر یکی از انواع غذاهای بین المللی ساده و خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه مک و پنیر برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ماکارونی مزرعه 3 لیوان
شیر نر 2 فنجان
پنیر چدار یا پنیر پیتزا 1 تا 2 فنجان
پنیر پارمسان 1 تا 2 قاشق غذاخوری
ارد 1 قاشق غذاخوری
سیر 1 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
فلفل سیاه، نمک، پودر آویشن و جوز هندی 1 قاشق چایخوری
پنیر گودا 3 برگ

طرز تهیه مک و پنیر

مرحله اول

برای تهیه ماک و پنیر رستورانی ابتدا یک قابلمه مناسب آب را روی حرارت زیاد قرار دهید سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم سپس با دندانه های ریز رنده رنده می کنیم. سپس پاستا را داخل آب در حال جوش می ریزیم و اجازه می دهیم پاستا در آب در حال جوش بماند تا کاملا بپزد سپس آبکشی می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله اجازه دهید آب اضافی ماکارونی کاملا کشیده شود سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را به تابه اضافه کنید. سپس اجازه دهید کره ذوب شود سپس آرد را به کره اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا آرد را تفت می دهیم تا بوی آن از بین برود سپس فلفل سیاه، نمک، پودر آویشن، جوز هندی و سیر رنده شده را به آرد اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شیر را هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود و سس به غلظت دلخواه برسد. سپس پنیر پیتزا را به همراه پنیر گودا داخل سس می ریزیم و هم می زنیم تا پنیرها آب شوند سپس پاستا را داخل سس می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پاستا را به مدت 10 دقیقه تفت دهید سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید فر کاملا گرم شود. سپس پس از گذشت این مدت رب را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله هفتم

در این مرحله روی پاستا را با پنیر پیتزا و پارمزان می پوشانیم سپس ظرف را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم پاستا در فر بماند تا پنیر پیتزا آب شود. سپس گریل را در صورت لزوم روشن می کنیم.

مرحله هشتم

در آخر اجازه دهید پنیر روی پیتزا طلایی و خوشرنگ شود سپس پنیر ماکا را از فر خارج کرده و با مقداری جعفری خرد شده تزئین کنید. در آخر ماک و پنیر را با سس مخصوص سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا