آشپزی

طرز تهیه میت بال با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه میت بال را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته

کوفته یکی از غذاهای بین المللی لذیذ است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت گوساله 500 گرم
پیاز 1 قطعه
سیر 4 قرص
آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
شیر نر 4 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
فلفل سیاه و نمک کافی
مواد لازم برای سس
کره 20 گرم
ارد 1 و نیم قاشق غذاخوری
آب مرغ یا گوشت 300 میلی لیتر
خردل 1 قاشق غذاخوری
شیر نر 1 لیوان و نیم
فلفل کافی

طرز تهیه کوفته

مرحله اول

برای تهیه کوفته های لذیذ ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده کرده و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. سپس پوسته های سیر را جدا می کنیم سپس با رنده ریز رنده می کنیم.

سطح سوم

حالا سیر را به همراه آرد نان، آرد نخودچی، تخم مرغ، شیر، نمک و فلفل داخل کاسه با گوشت چرخ کرده بریزید سپس خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط کوفته ها را در یخچال می گذاریم سپس به مدت 30 دقیقه استراحت می دهیم. سپس فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار میدهیم سپس میگذاریم کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا بعد از 30 دقیقه گوشت را از یخچال خارج می کنیم و مقداری از گوشت را می گیریم سپس گرد می کنیم. سپس سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و کوفته ها را در سینی بچینید.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را در فر می گذاریم و اجازه می دهیم کلکالی به مدت 30 دقیقه بپزد. توجه داشته باشید که در حین پخت، کوفته ها را زیر و رو کنید تا نسوزند. سپس سس کوفته ها را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور کره را در قابلمه مناسبی اضافه کنید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره آب شود. سپس آرد را به کره اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله آب گوشت را کم کم به مخلوط آرد اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. در مرحله بعد خامه صبحانه را به مخلوط آرد اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

مرحله نهم

حالا شیر را در 3 مرحله به مخلوط آرد اضافه کنید سپس مخلوط کرده و سس خردل را اضافه کنید. سپس فلفل سیاه را به سس اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید تا سس غلیظ شود.

مرحله دهم

سرگرمی روز بعد از 30 دقیقه کوفته ها را از فر خارج کرده سپس در ظرف دلخواهتان بچینید. سپس کوفته ها را با سس پخش کنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا