آشپزی

طرز تهیه نان آرد نخودچی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان آرد نخودچی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان از آرد نخودچی

نان نخودچی یکی از نان های بین المللی ساده و خوشمزه است که برای دیدن آموزش کامل و گام به گام گزینه صبحانه خوبی است. طرز تهیه نان از آرد نخودچی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای تهیه نان از آرد نخودچی
آرد گندم 2 و نیم لیوان + 2 قاشق غذاخوری
آرد نخودچی 1 لیوان و نیم
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
آب ولرم 1 لیوان و نیم
روغن مایع ½ فنجان
مواد تشکیل دهنده دستمال
زرده 1 قطعه
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان از آرد نخودچی

مرحله اول

برای تهیه نان آرد نخودچی ساده ابتدا ۱ پیمانه آرد گندم را به همراه آرد نخودچی در الک بریزید و ۳ بار الک کنید. سپس نمک و شکر و مایه فوری را داخل مخلوط آرد ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا وسط مخلوط آرد را سوراخ کنید سپس آب را به همراه کره مایع اضافه کنید و به آرامی ورز دهید. سپس آرد گندم را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نرمی به دست بیاید که به دست بچسبد.

سطح سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون روی خمیر بپوشانید سپس به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. سپس بعد از این مدت ۲ قاشق آرد به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با دست چرب خمیر را ورز می دهیم و 100 گرم چانه می گیریم. سپس فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله چانه های خمیر را با فاصله از یکدیگر در سینی فر قرار می دهیم. سپس زرده را از سفیده جدا می کنیم سپس زرده را با روغن مایع در ظرف مناسبی ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا برس را به مواد دستمال آغشته می کنیم سپس روی خمیر مالیده و با کیسه فریزر می پوشانیم. سپس خمیر را برای بار دوم 30 دقیقه استراحت دهید. حالا بعد از این مدت سینی را داخل فر می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله نان ها را به مدت 30 دقیقه در فر استراحت دهید تا کاملا بپزند. سپس بعد از گذشت این مدت ظرف را از فر خارج می کنیم و قبل از سرو نان ها برای صبحانه می گذاریم کاملا خنک شوند. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا