آشپزی

طرز تهیه نان اگردک با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان اگردک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان شنبلیله

این نان معطر که ریشه در آداب و رسوم باستانی دارد، امروزه به لطف “و در آخر سایت آموزشی“، به راحتی در هر آشپزخانه ای موجود است. با استفاده از مواد ساده و دستور پختی که به دقت آماده شده است، هرکسی می تواند این نان فوق العاده را در خانه تهیه کند و لحظات خوشمزه و خاطره انگیزی را تجربه کند. حالا بیایید به مواد مورد نیاز این دستور غذا نگاه کنیم و قدمی در جهت تهیه نان شنبلیله برداریم.

برای تهیه نان شنبلیله ابتدا مایه را با آب ولرم و کمی شکر فعال کنید سپس در یک کاسه بزرگ تخم مرغ، شکر، روغن، شیر ولرم، وانیل، بکینگ پودر و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و مایه مایه فعال شده را اضافه کنید. آرد را کم کم اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا یکدست و یکدست شود. خمیر را استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود سپس به شکل دلخواه برش دهید و پس از استراحت کوتاه در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و پفکی شود.

عناصر اندازه ی
کره 1/4 فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد نان 2 لیوان
شیر ولرم 3/4 لیوان
قند نصف قاشق غذاخوری
پودر مخمر 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه قاشق سوپخوری
زردچوبه قاشق سوپخوری
وانیل نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان شنبلیله

مرحله 1: مخمر را آماده کنید

ابتدا آب ولرم را در ظرف کوچکی بریزید. نصف قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید تا شکر کاملا در آب حل شود سپس پودر مایه را روی سطح آب بپاشید و ظرف را کمی تکان دهید تا مایه با آب مخلوط شود. سپس در ظرف را بپوشانید و به مدت 5-10 دقیقه در جای نسبتا گرم قرار دهید تا مایه فعال شده و شروع به حباب زدن کند.

مرحله 2: مخلوط اولیه را آماده کنید

در یک کاسه بزرگ تخم مرغ، شکر، روغن، شیر ولرم، وانیل، بکینگ پودر و زردچوبه را اضافه کنید. با همزن دستی یا قاشق مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس مایه ی فعال شده را به این مخلوط اضافه کنید.

مرحله 3: آرد را اضافه کنید

نیمی از آرد را به مخلوط اضافه کنید و به آرامی با قاشق یا همزن هم بزنید تا آرد کاملا با بقیه مواد مخلوط شود سپس به تدریج بقیه آرد را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا نیمه سفت و کمی شود. خمیر چسبناکی تشکیل می شود.

مرحله 4: خمیر را ورز دهید

روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را به آرامی به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا خمیر نرم و انعطاف پذیر شود.

مرحله 5: بگذارید خمیر استراحت کند

پس از ورز دادن، خمیر را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و با یک حوله چای تمیز یا کیسه پلاستیکی بپوشانید. کاسه را در جای گرمی قرار دهید و اجازه دهید خمیر یک ساعت و نیم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 6: شکل دادن به خمیر

پس از استراحت کافی و دو برابر شدن حجم خمیر، یک دقیقه دیگر خمیر را ورز دهید تا هوای اضافی خارج شود، سپس سطح کار را با کمی آرد پاشیده و خمیر را به ضخامت 3 میلی متر باز کنید.

مرحله 7: برش خمیر

با استفاده از چاقوی تیز یا کاتر خمیر را به شکل دلخواه برش دهید. برای ایجاد اشکال مختلف می توانید از کاتر کوکی استفاده کنید.

مرحله 8: آماده سازی برای پخت

تکه های خمیر را در سینی یا بشقاب قرار دهید و روی آنها را با یک دستمال تمیز بپوشانید. خمیر را 10 دقیقه دیگر استراحت دهید تا خوب باز شود.

مرحله 9: نان را سرخ کنید

یک قابلمه عمیق را با روغن پر کنید و آن را تا دمای مناسب گرم کنید. خمیر تمام شده را با احتیاط داخل روغن داغ بریزید و اجازه دهید دو طرف به طور یکنواخت قهوه ای شوند و پف کنند سپس آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا