آشپزی

طرز تهیه نان تافتون تنوری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان تنوری تافتون

نان تافتون یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه نان تنوری تافتون برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای نان تافتون
آرد صفر حدود 4 فنجان
شیر نر 1 فنجان
آب گرم ¾ فنجان
قند 1 قاشق غذاخوری
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
ماست 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان تنوری تافتون

مرحله اول

برای تهیه نان تافتون خوشمزه ابتدا شیر با دمای محیط و آب گرم و شکر و مایه مایه فوری را در ظرفی عمیق و جادار ریخته سپس مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خوب مخلوط شوند.

مرحله دوم

در این مرحله 3 پیمانه آرد را روی مواد داخل کاسه الک کنید و در حین الک کردن آرد با قاشق مواد را هم بزنید تا خمیر شل و یکدستی به دست آید. سپس ماست را با نمک اضافه کرده و مخلوط کنید.

سطح سوم

حالا آرد باقی مانده را به صورت کنترل شده روی مواد داخل کاسه الک کرده و هم می زنیم تا خمیر نرم و لطیفی به دست آوریم که چسبندگی بسیار کمی داشته باشد. توجه داشته باشید که ممکن است کم و بیش آرد مورد نیاز باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن زیتون را به خمیر اضافه کنید و با دست ورز دهید تا روغن جذب خمیر شود. سپس ظرف مناسبی را با روغن چرب کنید و خمیر را ورز دهید و در ظرف بگذارید.

مرحله پنجم

روی خمیر را سلفون می کشیم و یک ساعت در آشپزخانه می گذاریم تا ور بیاید. بعد از یک ساعت یک کاسه آب داخل فر گذاشته و فر را با دمای 300 درجه سانتیگراد روشن کنید تا خوب گرم شود.

مرحله ششم

در این مدت سینی فر را به صورت وارونه در طبقه زیرین فر قرار می دهیم تا گرم شود سپس خمیر را از ظرف خارج می کنیم و به 15 قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را جداگانه برش می دهیم.

مرحله هفتم

حالا روی لیموها را به مدت 15 دقیقه بپوشانید تا فر گرم شود و لیموها کمی استراحت کنند. بعد از 15 دقیقه لیموها را با وردنه به شکل گرد در آورید سپس با یک شانه تمیز روی خمیر طرح بزنید.

مرحله هشتم

حالا خمیر را به آرامی پشت سینی فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان حباب بزند و کاملا بپزد سپس آن را از سینی فر خارج کنید. به همین ترتیب همه خمیرها را آماده می کنیم و در فر می پزیم.

مرحله نهم

اگر روی نان سفید بود در نهایت آن را در سینی فر گذاشته و گریل را برای چند دقیقه روشن کنید تا نان رنگ شود. پیشنهاد می کنیم این نان گرم خوشمزه را برای صبحانه امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا