آشپزی

طرز تهیه نان تست دو رنگ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان تست دو رنگ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان تست دو رنگ

نان تست دو رنگ یکی از انواع نان های لذیذ و بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه نان تست دو رنگ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان تست دو رنگ
آرد نان شیک 500 گرم
نمک 6 گرم
قند 40 گرم
کره نرم 30 گرم
آب ولرم 150 گرم
شیر ولرم 150 گرم
شیر خشک قنادی 7 گرم
خمیر مخمر 8 گرم
مواد لازم برای تهیه خمیر کاکائو
پودر کاکائو 1.5 قاشق چایخوری
شیر نر 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان تست دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه نان تست دو رنگ در منزل، در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه بیکینگ پودر، مایه خمیر، شکر و نمک در ظرف مناسبی ریخته و با قاشق چوبی هم می زنیم تا مخلوط شوند.

مرحله دوم

حالا آرد نان را داخل الک بریزید و کم کم در ظرف الک کنید سپس با قاشق مخلوط کنید. سپس آب ولرم را کم کم به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر در ظرف جمع شود.

سطح سوم

وقتی خمیر نرم و کمی چسبنده به دست آوردید، آن را خوب ورز دهید تا چسبندگی آن گرفته شود. سپس خمیر را جمع کرده و در ظرفی چرب شده قرار دهید و سپس روی کاسه را با درب بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید سپس یک قسمت را در ظرف مناسبی قرار دهید و روی آن را با درب بپوشانید. سپس پودر کاکائو را با شیر مخلوط کرده و به قسمت دیگر خمیر اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا خمیر را خوب ورز دهید تا شکلاتی شود. سپس آن را در ظرفی جداگانه قرار داده و درب آن را بپوشانید سپس اجازه دهید دو قسمت خمیر به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله ششم

بعد از این مدت خمیر معمولی را ورز می دهیم تا کرک اضافی گرفته شود سپس روی سطح کار می گذاریم و با وردنه پهن می کنیم تا مستطیل شود. حالا دوباره خمیر شکلاتی را ورز می دهیم تا هوا گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا خمیر شکلاتی را روی سطح کار گذاشته و با وردنه به اندازه خمیر ساده پهن کنید سپس خمیر شکلاتی را روی خمیر ساده قرار دهید و دوباره با وردنه باز کنید تا کمی نازک شود. و چسبناک

مرحله هشتم

در این مرحله خمیر را پهن می کنیم و با دست خط اتصال را پاک می کنیم سپس در قالب نان تست که کاملا با کره مایع چرب کرده ایم قرار می دهیم تا درز خمیر از ته بیفتد. حالا خمیر را به مدت 45 دقیقه استراحت دهید.

مرحله نهم

15 دقیقه مانده به پایان استراحت خمیر، فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. سپس درب قالب را چرب کرده و در آن را ببندید و سپس در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید نان به مدت 50 دقیقه بپزد.

مرحله دهم

پس از پخت نان، ظرف را از فر خارج کرده و بلافاصله نان را از قالب خارج کرده و اجازه دهید سه تا چهار ساعت بماند. بعد از این مدت با اره ورقه ای برش میزنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا