آشپزی

طرز تهیه نان خامه ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان خامه ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان خامه ای

نان خامه ای یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین شیرینی های ایرانی است که با نام های مختلفی مانند شیرینی نارنجیکی نیز شناخته می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه نان خامه ای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان خامه ای
ارد 1 فنجان
اب 1 فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
روغن جامد 60 گرم
خامه زده شده کافی

طرز تهیه نان خامه ای

مرحله اول

من آماده می کنم نان خامه ای خوشمزه در ابتدای کار آب را به همراه نمک و شکر و روغن در قابلمه مناسبی بریزید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا مخلوط آب و روغن بجوشد.

مرحله دوم

حالا آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید. سپس وقتی مخلوط آب به جوش آمد، آرد را یکدفعه اضافه کنید، سپس با قاشق چوبی مدام هم بزنید تا خمیر در قابلمه جمع شود.

سطح سوم

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت برمی داریم سپس خمیر را به کناره های قابلمه می چسبانیم تا کمی خنک شود. سپس وقتی خمیر خنک شد آن را به ظرف مناسب و جادار منتقل می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها و وانیل را کم کم به مایه اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدست و نرمی به دست آید. سپس فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ کره ای می پوشانیم سپس خمیر را با غلتک نسبتا بزرگ داخل قیف می ریزیم. سپس خمیر را داخل قالب به اندازه دلخواه آبکش می کنیم سپس قالب را در فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید نان کاسترد به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. سپس بعد از گذشت این مدت زمانی که نان ها ور آمد و طلایی شد از فر خارج می کنیم سپس می گذاریم کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

در آخر وقتی کاسترد خنک شد در انتها یک سوراخ کوچک ایجاد می کنیم سپس روی آن را با خامه فرم گرفته پر می کنیم و روی آن را با شکلات ذوب شده یا سس شکلاتی تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا