آشپزی

طرز تهیه نان روغنی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان روغنی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان با روغن

نان کره ای یکی از نان های محبوب بین المللی است که با دستور العمل های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان با روغن برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان با روغن
آرد سفید 1.5 فنجان
قند 2 قاشق چایخوری
نمک 1 پنس
پودر خمیرمایه 1.5 قاشق چایخوری
روغن مایع 2 قاشق چایخوری
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
شیر ولرم ⅔ فنجان
پودر قند و روغن برای سرخ کردن کافی

طرز تهیه نان با روغن

مرحله اول

من آماده می کنم نان کره ای سنتی در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه نمک، پودر هل، بکینگ پودر، شکر و روغن مایع در کاسه ای عمیق بریزید سپس به آرامی با قاشق هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را داخل الک بریزید و با احتیاط مواد را داخل کاسه الک کنید. در این مدت ابتدا مواد را با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود سپس با دست ورز می دهیم تا یکدست شود.

سطح سوم

بعد از اینکه خمیر کمی چسبناک شد آرد را قطع می کنیم سپس خمیر را روی سطح کار انتقال می دهیم و 10 دقیقه ورز می دهیم تا چسبندگی آن کم شود. سپس خمیر را به ظرف برمی گردانیم.

مرحله چهارم

حالا روی خمیر را سلفون بپوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. بعد از این مدت خمیر را از ظرف خارج کرده و به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس سطح کار را آرد پاشی کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را با وردنه به قطر 3 تا 5 میلیمتر به شکل گرد در می آوریم سپس یک تابه مناسب را روی اجاق قرار می دهیم و حدود یک لیوان روغن مخصوص سرخ کردنی داخل آن می ریزیم.

مرحله ششم

بعد از اینکه روغن خوب داغ شد، خمیر را یکی یکی به تایه اضافه کنید و اجازه دهید هر طرف حدود 2 تا 3 دقیقه سرخ شود، سپس آنها را از روغن خارج کرده و روی یک حوله کاغذی ضخیم قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه چربی اضافی رول های نان را کاملا پاک کردیم، آنها را در ظرف مورد نظر خود می گذاریم. برای تزیین نان کره ای به دلخواه می توانیم از پودر قند، آب انگور یا عسل استفاده کنیم. نوش جان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا