آشپزی

طرز تهیه نان رولی دارچینی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان رولی دارچینی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان رول دارچینی

نان رول دارچینی یکی از نان های خوشمزه و معطری است که می توان آن را با دستور پخت های مختلف تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان رولی دارچینی به این لینک مراجعه کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر نان
مخمر خشک 1 پاکت
ارد 500 گرم
قند 3 قاشق غذاخوری
شیر ولرم 100 میلی لیتر
آب ولرم 150 میلی لیتر
وانیل شکر 5 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
نمک 1 قاشق چایخوری
مواد داخلی
شکر قهوهای 4 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
کره کافی
مواد لازم برای سس
کره 1 قاشق غذاخوری
پنیر لبنه 2 قاشق غذاخوری
وانیل شکر 5 گرم
شکر پودر شده ½ فنجان
شیر نر 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان رول دارچینی

مرحله اول

برای تهیه نان رولی دارچینی خوشمزه در ابتدای کار کره را از 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای کره با دمای محیط یکسان شود. حالا مایه را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

بعد آب و شکر را به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا تخم مرغ را به همراه نمک و وانیل به کاسه اضافه کنید سپس آرد را در الک بریزید و در ظرف الک کنید.

سطح سوم

حالا مواد را به مدت 10 تا 15 دقیقه در ظرف خوب ورز می دهیم تا خمیر نرم و کمی چسبنده به دست آید. در مرحله بعد کره ای را که به دمای محیط رسیده است به کاسه اضافه کنید و به ورز دادن ادامه دهید تا کره جذب خمیر شود.

مرحله چهارم

حالا یک کاسه مناسب را با مقداری کره مایع چرب کنید سپس خمیر را بردارید و داخل آن قرار دهید. سپس روی کاسه را با حوله بپوشانید و خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت زمانی که حجم خمیر دو برابر شد، سطح کار را آرد پاشی کنید، سپس خمیر را روی آن قرار دهید. سپس خمیر را با وردنه به شکل مستطیلی به ضخامت نیم سانتی متر پهن می کنیم.

مرحله ششم

حالا برای مواد داخلی، کره را روی حرارت بخار داخل کتری آب کرده و بگذارید کاملا خنک شود، سپس کره را روی خمیر بریزید و خوب پخش کنید. سپس شکر قهوه ای را به همراه پودر دارچین روی خمیر بپاشید.

مرحله هفتم

سپس خمیر را به آرامی از طول پهن کرده و به اندازه های دلخواه برش می دهیم. حالا شکلی که میخوایم رو با کمی روغن مایع چرب میکنیم سپس خمیر رول شده رو با فاصله از هم به شکل قرار میدیم.

مرحله هشتم

حالا روی قالب را با پارچه بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه استراحت کند. 15 دقیقه قبل از تمام شدن بقیه خمیر، فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

سپس اجازه دهید نان رول دارچینی به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این مدت، قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله نان را از قالب خارج کنید و سپس اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

مرحله دهم

در این فاصله سس روی نان را به این صورت درست می کنیم که کره را در بخار آب می کنیم و بعد از سرد شدن آن را به همراه شکر وانیل، پودر قند، شیر و پنیر لبنه در ظرف مناسبی قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا داخل کاسه با همزن برقی با سرعت بالا مواد را خوب هم میزنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند سپس وقتی رول دارچینی کاملا خنک شد سس را روی آن پخش میکنیم و با چای سرو میکنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا