آشپزی

طرز تهیه نان ستاره ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان ستاره ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان ستاره ای

نان ستاره ای یکی از انواع نان های بین المللی خوشمزه است که بافت آن بسیار نرم و لطیف است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه نان ستاره ای در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان ستاره ای
شیر یا آب ولرم ¾ فنجان
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
کره 30 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه بزرگ
قند 5 قاشق غذاخوری
خمیر مخمر 1 قاشق غذاخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
شکلات برای صبحانه 1 فنجان
ارد کافی
مواد مورد نیاز برای شن و ماسه
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
شیر نر 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان ستاره ای

مرحله اول

برای تهیه یک نان ستاره ای خوشمزه، کره را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و بگذارید کاملا نرم شود. سپس در ظرف مناسبی 1 قاشق غذاخوری شکر را به همراه مایه خمیر و شیر ولرم بریزید.

مرحله دوم

حالا مایه را کمی هم می زنیم سپس درب ظرف را می بندیم و اجازه می دهیم مایه 5 تا 10 دقیقه بماند تا عمل کند. بعد از این مدت آرد را 3 بار الک کنید.

سطح سوم

در این مرحله کره نرم، روغن مایع، تخم مرغ، وانیل، نمک و باقی مانده شکر را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا مخلوط مایه را به کاسه اضافه کنید و آرد را کم کم بدون هم زدن اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس خمیر را خوب ورز می دهیم، سپس وقتی خمیر نرمی به دست می آید که به دست نچسبد، آرد را قطع می کنیم. حالا روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به مدت 10 دقیقه خوب ورز می دهیم و وقتی خمیر کمی چسبناک شد با اضافه کردن آرد چسبندگی آن را کاملا از بین می بریم. حالا داخل ظرف مناسبی را با کمی روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله ششم

سپس خمیر را به ظرف منتقل کنید و به مدت 1 الی 2 ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. بعد از این مدت فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود. سپس خمیر را ورز می دهیم تا پف کند و به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شکل مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم و خمیر باز شده را به شکل می چینیم. حالا روی خمیر را با شکلات صبحانه بپوشانید، سپس چانه بعدی را با وردنه به اندازه خمیر قبلی باز کنید.

مرحله نهم

حالا خمیر باز را به شکل روی خمیر قبلی فیکس می کنیم و دوباره روی آن را با شکلات صبحانه می پوشانیم. سپس مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا لایه ها روی هم ثابت شوند سپس با دست کمی فشار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله یک شکل گرد در مرکز خمیر قرار می دهیم سپس خمیر را به 16 قسمت مساوی تقسیم می کنیم تا مرکز آن بریده نشود. سپس هر برش از خمیر را در جهت مخالف می پیچیم.

مرحله یازدهم

حالا روی خمیر را با مخلوط سفیده تخم مرغ، شیر و زعفران دم کرده بپوشانید و قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید. سپس یک کاسه آب در حال جوش در کف فر قرار می دهند تا فر مرطوب بماند تا بافت نان نرم بماند.

مرحله دوازدهم

در این مرحله اجازه دهید نان به مدت 20 تا 30 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. بعد از این مدت در صورت نیاز گریل را روشن کنید و بگذارید روی نان طلایی و زیبا شود سپس با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا