آشپزی

طرز تهیه نان سیمیت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان سیمیت

نان سیمیت یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش بافت است که برای یک صبحانه سبک بسیار مناسب است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیمیت برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای نان سیمیت
شیر ولرم 1 فنجان
آب ولرم 1 فنجان
روغن مایع 1 لیوان شراب قرمز
سفیده تخم مرغ 2 عدد
قند 4 قاشق غذاخوری
نمک 2 قاشق غذاخوری
مخمر فوری 10 گرم
ارد 6 فنجان
کره کافی
مواد تشکیل دهنده دستمال
زرده 2 عدد
ماست 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
کنجد کافی

طرز تهیه نان سیمیت

مرحله اول

برای تهیه نان سیمیتی خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم و آب ولرم و شکر و مایه خمیر را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط کنید سپس روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید مایه 10 دقیقه بماند.

مرحله دوم

بعد از این مدت که مایه فعال شد کره مایع را به همراه سفیده و نمک به کاسه اضافه کرده و هم میزنیم تا یکدست شود سپس آرد را 3 بار الک کرده و به ظرفی که در حال درست کردن هستیم اضافه میکنیم.

سطح سوم

حالا خوب ورز میدیم تا خمیر نرم و چسبناکی به دست بیاد. سپس روی کاسه را با پارچه نخی بپوشانید و بگذارید خمیر به مدت 1 ساعت در دمای اتاق بماند تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

بعد از این مدت خمیر را به 12 تا 16 گلوله تقسیم کنید سپس روی هر کدام یک قاشق چایخوری کره بمالید و ورز دهید تا کره جذب خمیر شود. حالا خمیر را به صورت نازک روی سطح کار باز می کنیم.

مرحله پنجم

سپس همه چیز را رول می کنیم و می پیچیم سپس ابتدا و انتهای خمیر را چسب زده و با فاصله از هم در تابه ای که با کاغذ روغنی پوشانده ایم قرار می دهیم. حالا روی خمیر را با سلفون چرب شده بپوشانید.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را 30 دقیقه دیگر در دمای اتاق استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود و به 3 برابر برسد. در این فاصله فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

بعد از آماده شدن بقیه خمیر روی آنها را با برس مخلوط زرده، ماست و روغن مایع بمالید سپس در صورت تمایل کنجد بپاشید. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان به مدت 25 دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

بعد از این مدت برای اطمینان از پختن نان ها، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط آن بچسبانید و آن را بردارید، اگر خمیر نچسبید نان ها کاملا پخته شده، قالب را از فر خارج کنید.

مرحله نهم

در آخر روی نان ها را با یک پارچه نخی تمیز بپوشانید تا در هوا خشک نشوند، بگذارید کاملا خنک شوند و سرو کنید. می توانید نان را در ظرف دربسته نگهداری کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا