آشپزی

طرز تهیه نان قندی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان قندی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان شکری

نان قندی یکی از نان های محبوب ایرانی ها برای صبحانه است که به دو صورت خشک و نرم تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه نان شکری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان شکری
آرد سفید 3 لیوان
قند ¾ فنجان
شیر نر ¾ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
زنجبیل نوک یک قاشق چای خوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
مواد دستمال
زرده 1 قطعه
شیر نر 3 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق چایخوری
کنجد کافی

طرز تهیه نان شکری

مرحله اول

من آماده می کنم نان قندی خوشمزه در ابتدای کار آرد، پودر زنجبیل و بکینگ پودر را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد را دو تا سه بار الک کنید تا کاملا یکدست شود سپس آن را کنار بگذارید.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به همراه روغن مایع و شیر در دمای محیط در ظرف مناسبی ریخته و با همزن دستی هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و مواد به رنگ کرمی در بیایند.

سطح سوم

حالا مخلوط آرد را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر چسبناکی به دست بیاید سپس خمیر را حدود 5 دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و یکدست شود. خمیر را زیاد ورز ندهید چون داخل روغن می افتد.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و بگذارید یک ساعت در دمای اتاق بماند. بعد از این مدت فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم گرم شود.

مرحله پنجم

حالا روی سینی فر کاغذ روغنی میزنیم سپس خمیر را به قطر یک سانت باز کرده و به سینی فر منتقل میکنیم. سپس با استفاده از شانه یا چنگال مخصوص خمیر را پهن می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد دستمال را که شامل شیر، زرده تخم مرغ و زعفران پخته شده است با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس دستمال را روی خمیر پهن می کنیم. سپس مقداری کنجد روی خمیر بپاشید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه فر گرم شد سینی را داخل فر می گذاریم و می گذاریم دور نان طلایی شود سپس فر را خاموش می کنیم و گریل را روشن می کنیم تا نان طلایی شود. در آخر نان را از فر خارج کرده و پس از سرد شدن سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا