آشپزی

طرز تهیه نان پوآچا با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان پوچا

نان پوچا یکی از انواع نان فانتزی و مغزی ترکی خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، این نان خوشمزه و مغزدار بسیار آسان تهیه می شود و می توانید آن را در وعده صبحانه و یا به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه نان پوچا برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
شیر ولرم 2 لیوان
روغن مایع 1 فنجان
ماست 2 قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ 2 عدد
خمیر مخمر 2 پاکت
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک 2 قاشق مرباخوری
ارد حدود 7 فنجان
شکلات ذوب شده برای تزئین کافی
کنجد و گردوی آسیاب شده برای تزیین کافی
مواد لازم برای لایه میانی مقدار مواد
پنیر 300 گرم
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره مقدار مواد
زرده 2 عدد
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان پوچا

مرحله 1: شیر را گرم کنید

ابتدا مقداری شیر را در ظرفی بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شیر گرم شود، لازم نیست شیر ​​را بجوشانید، کافی است آن را گرم کنید، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا شیر داغ شود. به دمای اتاق می رسد و ولرم است

مرحله 2: مخلوط کره مایع با شیر

وقتی شیر ولرم شد، آن را در ظرفی ریخته، کره مایع را به آن اضافه کرده، با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود، سپس کمی ماست در دمای محیط به شیر اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 3: سفیده تخم مرغ را بزنید

سپس تخم‌مرغ‌ها را در ظرف جداگانه‌ای بشکنید، سفیده‌ها و زرده‌ها را جدا کرده، سفیده‌ها را به مخلوط اضافه کنید و زرده‌ها را برای استفاده در رویه‌ها نگه دارید، مخلوط را هم بزنید تا سفیده‌ها یکدست شوند.

مرحله چهارم: مایه خمیر و شکر را به مواد اضافه کنید

وقتی همه مواد خوب مخلوط شدند و بافت یکنواختی به دست آمد، سپس مایه را به مخلوط اضافه کرده، دوباره هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود، سپس کمی شکر به مواد اضافه می کنیم، هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم: نمک و آرد را به مواد اضافه کنید

سپس کمی نمک به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا همه مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند، سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس در چند مرحله کنترل شده آرد الک شده را اضافه کنید. به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم: مواد را مخلوط کرده و خمیر را جمع کنید

در حین اضافه کردن آرد مخلوط را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و آرد به صورت گلوله داخل مخلوط نماند و وقتی خمیر به هم رسید و قوام آن کاملاً یکدست و یکدست و نرم شد آرد بیشتری اضافه نکنید. زیرا بافت خمیر سفت است

مرحله هفتم: خمیر را داخل ظرف بریزید و روی آن را بپوشانید

خمیری که به این شکل درست شده رو با دست ورز میدیم تا قوامش کاملا نرم بشه تا خمیر به دست نچسبه بعد خمیر رو در ظرفی که از قبل چرب کردی میذاریم با نایلون یا پارچه میپوشونیم و میذاریم آن را در دمای اتاق، بدهید

مرحله هشتم: خمیر را بگذارید

خمیر را به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا حجمش زیاد شود تا خوب ور بیاید بعد از این مدت خمیر را خارج کرده با دست کمی خمیر را ورز دهید تا ور بیاید و بافت یکدست شود. .

مرحله نهم: پفک ها را از خمیر آماده کنید

سپس مقداری از خمیر را به اندازه یک نارنگی متوسط ​​بردارید و با دست ورز دهید و پهن کرده و گرد کنید و کل خمیر را به همین ترتیب آماده کنید، می توانید حدود 27 تا 30 چانه درست کنید، چانه ها را روی سطح صاف قرار دهید. سطح یا یک ظرف مناسب انتخاب کنید.

مرحله 10: قسمت دوم خمیر

سپس روی خمیر را با حوله بپوشانید و اجازه دهید 10 دقیقه استراحت کند و خوب پف کنید سپس هر ریش را کمی ورز دهید و با دست روی سطح صاف پهن کنید سپس نیمه بالایی خمیر را به دلخواه برای تزیین برش های کوچک بزنید. .

مرحله یازدهم: پنیر را روی سطح خمیر بریزید

برای فرم دادن و تزئین روی خمیر برش بزنید، می تونید از هر وسیله ای مثل چنگال برای این کار استفاده کنید، سپس کف خمیر گرد به صورت یک لایه نازک مقداری پنیر بریزید، مقدار پنیر به سلیقه شما بستگی داره. و طعم

مرحله 12: خمیر را پهن کرده و فرم دهید

سپس خمیر را از پایین به بالا رول کنید، سپس رول خمیر را کمی از وسط خم کنید و به شکل هلالی در آورید، تمام چانه های خمیر را به همین ترتیب شکل دهید و آماده کنید، سپس در سینی فر قرار دهید یا بچینید. نظر در مورد کاغذ روغنی .

مرحله 13: خمیر را در تابه قرار دهید و سومین استراحت را انجام دهید

کاغذ روغنی باید کف سینی یا فرم را کاملا بپوشاند سپس خمیرهای آماده شده را با فاصله در سینی فر قرار داده و با حوله پوشانده و 20 دقیقه دیگر استراحت می دهیم و خوب می بندیم تا حجیم شوند.

مرحله چهاردهم: زرده تخم مرغ و کره مایع را با هم مخلوط کنید

در همین حین زرده ها را در ظرفی ریخته و با چنگال خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست و یکدست شود سپس کمی کره مایع به آن ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله 15: خمیر را پهن کرده و در فر قرار دهید

وقتی قوام مخلوط یکنواخت شد، مخلوط را با قلم مو روی خمیر بمالید و با دستمال پاک کنید، سپس سینی را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید، سپس دمای فر را روی 220 درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله 16: پخت خمیر در فر

سپس اجازه دهید حدود 15-20 دقیقه نان ها بپزند تا سطح آنها طلایی شود، با توجه به اینکه دمای فرها متفاوت است، دقت کنید که نان ها خشک نشوند و نسوزند، سپس قالب را از فر خارج کرده و ببندید. گذشته از.

مرحله هفدهم: نان ها را تزئین کنید و نان پوچا سرو کنید

سپس اجازه دهید حرارت اولیه نان ها به دمای محیط برسد سپس حدود 10 دقیقه روی آن ها را با حوله بپوشانید تا نرم شوند سپس روی نان ها را بردارید و به سلیقه و میل خود کمی شکلات آب شده بریزید. در آخر روی نان ها را با کنجد یا گردوی آسیاب شده تزیین کنید، سپس نان آب پز را با کره، مربا، عسل و چای داغ برای صبحانه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا