آشپزی

طرز تهیه نان پیتا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان پیتا

پیتا یکی از خوشمزه ترین نان های خاورمیانه است که در کشورهایی مانند لبنان و ترکیه محبوبیت خاصی دارد. برای مشاهده کامل آموزش گام به گام طرز تهیه نان پیتا برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای نان پیتا
آرد سفید 3 لیوان
مخمر فوری 1.5 قاشق چایخوری
قند 1.5 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
اب 1.5 فنجان

طرز تهیه نان پیتا

مرحله اول

برای تهیه نان پیتای خوشمزه و پف کرده ابتدا خمیر مایه فوری را با شکر و نمک در ظرف مناسبی مخلوط می کنیم. سپس آرد را روی مواد داخل کاسه الک کنید و همانطور که الک می کنید مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله آب و روغن را به کاسه اضافه می کنیم و شروع به هم زدن مواد می کنیم تا خمیر نرمی به دست بیاید که به دست نچسبد. اگر خمیر شل بود کمی آرد اضافه کنید و اگر سفت بود کمی آب اضافه کنید و مخلوط کنید.

سطح سوم

پس از جمع شدن خمیر، آن را به پیشخوان منتقل کنید و چند دقیقه ورز دهید تا یکدست و یکدست شود. در مرحله بعد یک ظرف مناسب را با روغن چرب می کنیم سپس خمیر را داخل کاسه قرار می دهیم و روی آن را سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا یک ساعت استراحت کند و حجم آن تقریبا دو برابر شود. بعد از این مدت با دست هوای اضافی را از خمیر خارج می کنیم سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به 8 قسمت تقسیم کنید و برای هر قسمت یک گوه بزنید. بعد از آن فر را با دمای 260 درجه روشن می کنیم و می گذاریم کاملا داغ شود سپس در سینی مناسبی آرد پاشی می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را با وردنه به قطر 20 سانتی متر پهن می کنیم و در سینی آرد پاشی شده قرار می دهیم. سپس روی خمیر را می پوشانیم و 20 دقیقه دیگر استراحت می دهیم تا کمی ور بیاید.

مرحله هفتم

بعد از این مدت خمیر را با کاغذ روغنی روی توری فر قرار می دهیم تا مانند بادکنک باد شود سپس از فر خارج کرده و روی دستمال نخی می گذاریم تا نرم شود. به همین ترتیب همه نان ها را آماده می کنیم.

مرحله هشتم

اگر بخواهیم در تابه ای نان درست کنیم ابتدا تابه را روی اجاق می گذاریم تا خوب داغ شود سپس کمی چرب می کنیم و خمیر را در تابه می گذاریم تا ور بیاید. تمام نان رول ها را به همین ترتیب آماده می کنیم و داخل دستمال می گذاریم تا نرم شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا