آشپزی

طرز تهیه نان پیده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان پیده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان پیتا

نان پیده یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پیتا برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان
خمیر مخمر 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق چایخوری
آب ولرم ½ فنجان
شیر ولرم 1 فنجان
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
ارد 4 فنجان
مواد تشکیل دهنده دستمال
زرده 1 قطعه
شیر نر 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق چایخوری
کنجد و سیاه دانه کافی

طرز تهیه نان پیتا

مرحله اول

من آماده می کنم نان سمولینا خوشمزه در ابتدای کار مایه و شکر و آب گرم را در ظرف مناسبی می ریزیم سپس کمی هم می زنیم و روی کاسه را می پوشانیم تا مایه 10 دقیقه بماند و اثر کند.

مرحله دوم

بعد از این مدت شیر ​​ولرم و روغن را به کاسه اضافه کنید سپس آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید. سپس نیمی از آرد را به کاسه اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

سطح سوم

حالا نمک را به کاسه اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید سپس بقیه آرد را کم کم اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید. توجه داشته باشید که آردها متفاوت هستند.

مرحله چهارم

به همین دلیل آرد را به صورت کنترل شده به کاسه اضافه کنید. سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه با خمیر زن زن خوب هم میزنیم تا خمیر از کاسه جدا شود و بعد با یک پارچه نخی تمیز روی آن را میپوشانیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید. بعد از این مدت که حجم خمیر دوبرابر شد دوباره ورز می دهیم تا پف های اضافی گرفته شود سپس به سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا چانه ها را به شکل گرد باز کنید و در سینی فر قرار دهید، سپس روی خمیر را با یک حوله چای تمیز بپوشانید.

مرحله هفتم

حالا برای بار دوم اجازه دهید خمیر به مدت 20 دقیقه استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. 15 دقیقه قبل از پایان استراحت خمیر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

بعد از این مدت خمیر را با چنگال شکل می دهیم و با مخلوط شیر و زرده و زعفران پخته می پوشانیم. سپس مقداری کنجد و سیاه دانه روی خمیر بپاشید.

مرحله نهم

سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید نان ها در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. وقتی نان ها پخت، سینی را از فر خارج کرده و روی آن ها را با یک حوله نخی بپوشانید تا خشک نشوند.

مرحله دهم

سپس اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند، سپس آنها را در کیسه فریزر قرار می دهیم و در دمای اتاق نگهداری می کنیم. در آخر نان را با کره و نوتلا و مربا و پنیر سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا