آشپزی

طرز تهیه نان کدو حلوایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان کدو حلوایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان کدو حلوایی

نان کدو تنبل یکی از نان های سنتی و خوشمزه بین المللی است که برای مناسبت های خاص درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان کدو حلوایی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم نان کدو تنبل
ارد حدود 350 گرم
شیر نر 60 گرم
اب 60 گرم
کره 25 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
مخمر فوری 4 گرم
قند 25 گرم
نمک 4 گرم
پوره کدو تنبل 120 گرم
مواد میانی برای نان
شکر سفید 2 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
دارچین 1 قاشق چایخوری
گردو 4 قاشق غذاخوری
مواد دستمال
زرده 2 عدد
شیر نر 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان کدو حلوایی

مرحله اول

من آماده می کنم نان کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر، شیر، آب، نمک، پوره کدو حلوایی و مایه فوری در ظرف مناسبی می ریزیم. توجه داشته باشید که باید از سالم بودن مخمر اطمینان حاصل کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با همزن دستی هم میزنیم تا یکدست شود سپس آرد را کم کم روی مواد الک میکنیم و با لیسک هم میزنیم تا خمیر نرم و لطیفی که به دست نچسبد به دست آید. می توان از آرد کمی بیشتر یا کمتر استفاده کرد.

سطح سوم

بعد از اینکه خمیر جمع شد 10 دقیقه با دست ورز دهید سپس کره را اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر ورز دهید تا کره کاملا جذب خمیر شود. سپس یک کاسه مناسب را خوب روغن بزنید.

مرحله چهارم

حالا خمیر را ورز می دهیم و در ظرفی قرار می دهیم سپس روی آن را سلفون می پوشانیم و 40 دقیقه استراحت می دهیم. بعد از سپری شدن این مدت، پفک را با دست گرفته و به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد میانی که شامل شکر، گردو، پودر دارچین و کره است را با هم مخلوط می کنیم سپس خمیر را با دست باز می کنیم و در هر کدام مقداری از مواد میانی می ریزیم. سپس خمیر را به شکل های گرد یا قطره ای شکل می دهیم.

مرحله ششم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را به شکل دلخواه لا به لای سینی می چینیم سپس روی آنها را با نایلون چرب شده می پوشانیم و یک ساعت استراحت می دهیم تا حجیم شوند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت مواد دستمال را با هم مخلوط می کنیم و یک دستمال روی خمیر می گذاریم. در صورت تمایل می توانیم با چاقو طرح مورد نظر را روی خمیر درست کنیم. سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم گرم شود.

مرحله هشتم

بعد از داغ شدن فر، قالب را در فر قرار دهید و اجازه دهید نان به مدت 30-35 دقیقه بپزد. پس از پختن نان، فر را خاموش کرده و گریل را برای چند دقیقه روشن کنید تا نان طلایی شود، سپس از فر خارج کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا