آشپزی

طرز تهیه نان کدو حلوایی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان کدو حلوایی

نان کدو حلوایی یکی از نان های سنتی و خوشمزه بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه نان کدو حلوایی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم نان کدو تنبل
پوره کدو تنبل 200 گرم
اب ¾ لیوان
شیرخشک 2 قاشق غذاخوری
مخمر فوری 1 و نیم قاشق غذاخوری
آرد نان برای باگت 465 گرم
قند 2 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
نمک ⅛ قاشق چایخوری
کره 35 گرم

طرز تهیه نان کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه نان کدو حلوایی ساده ابتدا کدو را برش بزنید سپس پوست آن را جدا کنید. سپس کدو را در ظرف مناسب فر قرار می دهیم و در مایکروفر می گذاریم سپس اجازه می دهیم کدو حلوایی به مدت 5 دقیقه بپزد.

مرحله دوم

حالا بعد از گذشت این مدت کدو را از مایکروویو خارج می کنیم سپس آن را داخل غذاساز می ریزیم و هم می زنیم تا کدو کاملا پوره شود سپس می گذاریم پوره کدو کاملا خنک شود. سپس آب را در ظرف مناسبی بریزید.

سطح سوم

در این مرحله شیر خشک و مایه مایه فوری را به آب اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس شکر را به همراه نمک و پودر دارچین به مخلوط مایه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوره کدو حلوایی را به مخلوط مایه اضافه کنید، سپس آرد نان باگت را در الک بریزید و روی مخلوط مایه الک کنید. سپس خمیر را ورز می دهیم و کره آب شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم سپس به مدت 3 تا 4 دقیقه ورز می دهیم تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. سپس داخل کاسه را با یک پارچه نخی بپوشانید.

مرحله ششم

حالا خمیر را داخل کاسه می گذاریم سپس روی آن را سلفون می پوشانیم و استراحت می دهیم تا حجمش دو برابر شود. سپس 4 نخ به ضخامت یک سینی داخل آب می گذاریم تا خیس شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس داخل سینی فر را با کاغذ پخت بپوشانید و نخ ها را به صورت ضربدری بچینید.

مرحله هشتم

حالا خمیر را در مرکز نخ ها قرار می دهیم سپس نخ ها را به آرامی و شل می بندیم. سپس مقداری آرد روی خمیر الک می کنیم و با تیغ روی خمیر را طرح می کنیم سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه دهید نان کدو حلوایی به مدت 25 تا 35 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. سپس بعد از گذشت این مدت ظرف را از فر خارج می کنیم سپس اجازه می دهیم نان کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در آخر کدو حلوایی را از ماهیتابه خارج می کنیم و در ظرف دلخواه می گذاریم. در آخر کدو را با آجیل به دلخواه تزیین می کنیم و به دلخواه برش می دهیم سپس سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا