آشپزی

طرز تهیه نان کرامبل پنیر و کشمش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان خرد شده با پنیر و کشمش

نان پنیر و کشمش خرد شده یکی از انواع نان های لذیذ با بافت خوب است که می توان آن را در انواع دستور تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل گام به گام طرز تهیه پنیر و نان کشمشی خرد شده به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای آرد سوخاری، پنیر و کشمش
ارد 290 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
نمک ¼ قاشق چایخوری
قند 40 گرم
روغن مایع 15 گرم
کره 20 گرم
پودر مخمر 1 قاشق غذاخوری
شیر گرم 125 گرم
مواد میانی
پنیر شیر 90 گرم
کشمش ⅓ لیوان
قند 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ½ قاشق غذاخوری
کرم رنگ 1 قاشق غذاخوری
مواد تشکیل دهنده دستمال
ارد 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
روغن سرد 15 گرم

طرز تهیه نان خرد شده با پنیر و کشمش

مرحله اول

برای تهیه نان کرامبل خوشمزه با پنیر و کشمش در ابتدای کار کره را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کنید تا نرم شود سپس شیر تازه گرم را به همراه شکر و مایه خمیر در ظرف مناسبی بریزید و بپوشانید. .

مرحله دوم

حالا اجازه دهید مایه 10 دقیقه بماند تا فعال شود. سپس کره را به همراه روغن مایع، نمک و تخم مرغ در ظرفی جداگانه بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید.

سطح سوم

بعد از 10 دقیقه مخلوط تخم مرغ را به کاسه با مایه اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا آرد را سه بار الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم سپس ورز می دهیم تا خمیر نرمی به دست آید.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در جای گرمی قرار می دهیم تا خمیر به مدت 1 ساعت استراحت کند و حجم آن دو برابر شود. بعد از این مدت خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافی گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و یک چانه می گیریم سپس روی آنها را می پوشانیم تا استراحت کنند. در این فاصله به سراغ تهیه مواد میانی می رویم، برای این منظور پنیر را داخل کاسه می ریزیم

مرحله ششم

بعد شکر را به همراه نشاسته ذرت و خامه به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی با دور تند خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس کشمش ها را به کاسه اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله هفتم

حالا به کمک وردنه هر چانه را به شکل گرد در آورده و سپس با روغن چرب کرده و از وسط تا کنید. سپس مقداری از مواد میانی را در دو طرف خمیر بریزید و لبه های آن را بچرخانید تا مواد میانی پنهان شود.

مرحله هشتم

حالا خمیر را دو طرف می بندیم و به شکل گردی که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده ایم قرار می دهیم سپس 20 دقیقه استراحت می دهیم. در این فاصله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله نهم

سپس به سراغ تهیه مواد برای له کردن می رویم، برای این کار آرد و شکر را در ظرف مناسبی می ریزیم، سپس کره سرد را مکعبی می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم و با نوک انگشتان له می کنیم.

مرحله دهم

وقتی مواد پودر سوخاری مانند آرد سوخاری شد روی خمیر را با برس مخلوط زرده تخم مرغ و شیر بمالید سپس مواد خرده را روی آن بمالید. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

سپس اجازه دهید نان خرد شده در فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. وقتی نان پخت، قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله نان را از قالب خارج کرده و پس از سرد شدن سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا