آشپزی

طرز تهیه نان کنجدی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان کنجدی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان کنجدی

نان کنجدی یکی از انواع نان های فوق العاده خوش طعم و لذیذ است که طعم فوق العاده و عالی دارد و بسیار مقوی و پر خاصیت است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه نان کنجدی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان کنجدی
آرد سفید 300 گرم
آب یا شیر 140 گرم
روغن مایع 40 گرم
قند 80 گرم
مخمر 6 گرم
شیر خشک قنادی 30 گرم
نمک 1 پنس
تخم مرغ برای دستمال 1 قطعه
آب انگور برای دستمال سفره کافی

طرز تهیه نان کنجدی

مرحله اول

به طرز تهیه نان کنجدی ابتدا آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود سپس در ظرفی ریخته و مایه مایه را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط شود سپس کمی نمک به مخلوط آرد اضافه کنید و مخلوط کنید سپس کمی شکر روی مواد بریزید و مخلوط کنید. با یکدیگر.

مرحله دوم

سپس کمی شیر خشک به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید شیر خشک به عنوان یک بهبود دهنده در نان عمل می کند و اگر در دسترس نبود می توانید آن را بردارید سپس آب را کم کم و کنترل شده روی مواد بریزید و با لیسک مخلوط کنید. .

سطح سوم

وقتی خمیر جمع شد و آردی داخل کاسه نماند، خمیر را با دست ورز دهید تا نرم و لطیف شود و به دست نچسبد، سپس در ظرفی بریزید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید و نگه دارید. در دمای اتاق.

مرحله چهارم

سپس خمیر را یک ساعت استراحت میدهیم و حجمش زیاد می شود و ور می آید.سپس یک عدد خمیر را برداشته و کمی ورز می دهیم و خمیر را به گلوله های 70-80 گرمی تقسیم می کنیم و هر گلوله خمیر کمی را ورز می دهیم. کنار بگذار.

مرحله پنجم

سپس داخل سینی یا شکل دلخواه کاغذ روغنی انداخته و چانه های خمیر را با فاصله داخل کاغذ قرار دهید و با فشار دست کمی پهن کنید و به شکل دایره های یکنواخت در آورید سپس روی خمیر را با پلاستیک یا پارچه بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید. .

مرحله ششم

سپس خمیر را به مدت 45 دقیقه استراحت دهید و کمی بلند شود و پس از این مدت خمیر را بردارید و با قالب پنجره ای شکل دهید و به جای قالب می توانید با چاقو یا چنگال روی خمیر شیارهایی ایجاد کنید.

مرحله هفتم

سپس یک عدد تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال هم میزنیم تا گلوله شود، سپس کمی آب انگور به آن اضافه میکنیم و هم میزنیم تا بافت کاملا یکدست و یکدست شود، سپس با قلم مو روی خمیر بمالید و با خمیر پاک کنید. دستمال.

مرحله هشتم

سپس در قسمت هایی از نان مقداری کنجد بریزید و روی آن را تزئین کنید، سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید نان ها به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزند. در یک دقیقه.

مرحله نهم

سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود، سپس به آرامی نان رول ها را از روی کاغذ پخت خارج کرده و از قالب خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس کمی عسل بریزید. یا مربا را روی نان رول های دلخواه خود اعمال کنید


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا