آشپزی

طرز تهیه نان کنجدی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان کنجدی

نان کنجدی یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با دستور العمل های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه نان کنجدی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای نان کنجدی
ارد 1 کیلوگرم
شیر ولرم 2.5 فنجان
خمیر فوری 2 قاشق چایخوری
قند 120 گرم
پودر هل 1 قاشق چایخوری
پودر دارچین ¼ قاشق چایخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
کنجد شربت 1 فنجان
عسل 1 قاشق غذاخوری
اب ½ فنجان

طرز تهیه نان کنجدی

مرحله اول

من آماده می کنم نان کنجدی خوشمزه ابتدا آرد را در ظرف مناسبی الک کرده سپس پودر هل را به همراه پودر دارچین و نمک و شکر و مایه خمیر را به ظرف اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا شیر ولرم را کم کم داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا آرد به صورت خمیر درآید سپس با دست روغنی به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید که به دست نچسبد.

سطح سوم

سپس روی خمیر را با کیسه فریزر بپوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. بعد از این مدت گلوله هایی به اندازه نارنگی از خمیر جدا می کنیم و می گیریم سپس در تابه را از داخل با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا چانه ها را با یک حوله تمیز بپوشانید، سپس اجازه دهید چانه ها 30 دقیقه استراحت کنند تا اندازه آنها دو برابر شود. در همین حین عسل را به خوبی با آب مخلوط کنید تا کاملا رقیق شود.

مرحله پنجم

سپس کنجد را به کاسه عسل رقیق شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم 15 دقیقه بماند. بعد از این مدت مخلوط کنجد را در آبکش بریزید تا عسل اضافی آن گرفته شود.

مرحله ششم

بعد از استراحت دوم، مخلوط کنجد را در یک کاسه عمیق بریزید و ریش ها را داخل کاسه قرار دهید و خمیر را با فشار دست کمی پهن کنید، سپس خمیر را برگردانید و با طرف دیگر خمیر هم همین کار را انجام دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را با فاصله از هم در سینی فر قرار می دهیم و دوباره روی آنها را با پارچه تمیز می پوشانیم. حالا خمیر را برای بار سوم به مدت 40 تا 45 دقیقه استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله هشتم

15 دقیقه قبل از پایان استراحت خمیر، فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. بعد از این مدت، قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید نان ها به مدت 25 دقیقه در فر بمانند تا پخته شوند.

مرحله نهم

بعد از این مدت گریل را روشن کنید و اجازه دهید نان ها به مدت 3 دقیقه بپزند تا طلایی و زیبا شوند. پس از گذشت این مدت ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید نان کاملا خنک شود. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا