آشپزی

طرز تهیه ناگت گوشت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته

کوفته یکی از غذاهای فوری بین المللی است که برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله می توانیم مواد نیمه منجمد را تهیه کنیم و در زمان های مشخصی خیلی سریع سرخ کنیم. طرز تهیه کوفته برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
سوسیس یا ژامبون 100 گرم
پیتزا با پنیر کافی
پیاز 1 قطعه
سیر 1 تا 2 قرص
گوشت چرخکرده 300 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد سوخاری 1 فنجان
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر زنجبیل و پودر دارچین کافی

طرز تهیه کوفته

مرحله اول

برای تهیه لقمه های گوشتی لذیذ ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کرده سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم سپس آنها را تمیز می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده کنید سپس در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس پیاز و سیر رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه، پودر زنجبیل و پودر دارچین را اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط گوشت چرخ کرده را با دست خوب ورز می دهیم تا مواد مخلوط شده و یکدست شوند. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم سپس به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا استراحت کند و طعم ها با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم

حالا بعد از 1 ساعت گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج می کنیم سپس سوسیس یا ژامبون را به صورت سنگ های ریز خرد می کنیم. سپس تخم مرغ را در ظرفی جداگانه اضافه کرده و با چنگال هم بزنید تا گلوله شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد سوخاری را در ظرفی می ریزیم سپس تابه مناسبی را انتخاب می کنیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم. بعد مقداری از مواد گوشت چرخ کرده را می گیریم.

مرحله ششم

حالا وسط قیمه را با دست سوراخ می کنیم سپس مقداری سوسیس یا ژامبون و پنیر پیتزا را داخل قیمه می ریزیم سپس روی آن را با مواد گوشتی می پوشانیم. سپس ابتدا تکه گوشت را در تخم مرغ بغلتانید.

مرحله هفتم

حالا تکه‌ی گوشت را از تخم‌مرغ جدا می‌کنیم و در آرد سوخاری می‌ریزیم و می‌غلتانیم تا آرد سوخاری روی لقمه را بپوشاند. به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس لقمه را در تابه می گذاریم و سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

در آخر وقتی لقمه ها دو طرف کاملا سرخ شدند از تابه خارج می کنیم سپس روی حوله می چینیم تا چربی اضافی آن گرفته شود. در آخر تکه های گوشت را در بشقاب مورد نظر بریزید و با خیارشور سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا