آشپزی

طرز تهیه نرگسی اسفناج ساده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه گل نرگس اسفناج ساده

نرگس اسفناج یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه گل نرگس اسفناج ساده برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
اسفناج 2 تا 3 فنجان
پیاز متوسط 1 قطعه
سیر 1 قرص
یک تخم مرغ 4 عدد
کره محلی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه گل نرگس اسفناج ساده

مرحله اول

من آماده می کنم نرگس اسفناج خوشمزه در ابتدای کار اسفناج ها را خوب می شوییم سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کاملا کشیده شود. سپس اسفناج ها را روی تخته گوشت می چینیم.

مرحله دوم

حالا اسفناج را ریز خرد کنید. در مرحله بعد پیاز را پوست بگیرید، سپس آن را به ورقه های نازک برش دهید. سپس پوست سیر را جدا می کنیم سپس آن را ریز خرد می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در مرحله بعد کره محلی یا کمی کره مایع را به تابه اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها بیرون بیاید.

مرحله پنجم

حالا سیر خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رطوبت سیر خارج شود. سپس اسفناج های خرد شده را داخل ماهیتابه می ریزیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا اسفناج روشن شود و آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ ها را با اسفناج به تابه اضافه کنید، سپس کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا تخم مرغ ها کاملا بپزند. در آخر نرگس اسفناج را در بشقاب مورد نظر بریزید و با نان سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا