آشپزی

طرز تهیه هالکا تاتلیسی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه هلکا تاتلسی

هلکا تاتلاسی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بامیه معروف ترکی است که طعم عالی و فوق العاده ای دارد و بسیار راحت درست می شود و به روش های مختلف تهیه می شود طرز تهیه هلکا تاتلاسی مرحله به مرحله سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم شربت
قند 3 لیوان
اب 2 و نیم لیوان
لیموی تازه 1 برش
مواد لازم برای خمیر
آرد سمولینا یا آرد سمولینا 500 گرم
آرد سفید نصف فنجان
شیر نر 1 فنجان
اب 1 فنجان
قند 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 بسته 10 گرمی معادل 2 قاشق چایخوری است
روغن مایع نصف فنجان
روغن برای سرخ کردن کافی

طرز تهیه هلکا تاتلوسی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن شربت در قابلمه ای مقداری آب بریزید و سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید سپس یک لیموترش تازه را بشویید و یک حلقه از آن ببرید و در مخلوط آب و شکر بگذارید و سپس درب قابلمه را ببندید.

مرحله دوم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد سپس مخلوط را نیم ساعت بجوشانید و غلیظ شود و به قوام برسد، وقتی شربت به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط بگذارید تا خنک شود.

سطح سوم

برای درست کردن خمیر ابتدا آرد ایرمیک را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید، این روش بامیه بهتری به شما می دهد، سپس آرد سفید را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و سپس آرد را در ظرف بزرگی بریزید. .ریختن

مرحله چهارم

سپس آرد ایرمیک را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا مخلوط شوند سپس آنها را با کره مایع می ریزیم و خوب هم می زنیم تا بافت یکنواختی به دست آید سپس بکینگ پودر و شکر را به مخلوط مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

سپس شیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس آب را کم کم روی مواد ریخته و هم بزنید تا خمیر یکدست و نرم شود، غلظت خمیر باید به گونه ای باشد که هنگام برداشتن با قاشق نریزید و اجرا نکنید.

مرحله ششم

سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید خمیر به مدت نیم ساعت استراحت کند و طعم همه مواد مخلوط شود سپس خمیر را در کیسه قیفی شکل با قرقره ستاره ای شکل بریزید. 865.

مرحله هفتم

سپس در یک تابه یا قابلمه مناسب مقداری روغن مایع بریزید و قبل از اینکه بخواهید روغن را گرم کنید مقداری از مواد را به صورت دایره های بزرگ داخل روغن سرد بریزید و سپس تابه را کمی تکان دهید تا خمیر آغشته شود.

مرحله هشتم

سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود و بامیه ها در آن سرخ شوند سپس بامیه ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شوند و سپس بامیه ها را از روغن داغ خارج کرده و بلافاصله در شربت سرد بریزید و برگردانید. آی تی.

مرحله نهم

سپس اجازه دهید بامیه ها چند ثانیه در شربت بماند و سپس شیرینی ها را از شربت خارج کرده و در ظرفی بریزید و به سلیقه خود با پودر پسته، نارگیل یا گردو تزیین کنید و کنار بگذارید. در نهایت یک حلقه تاتلیس را در بشقاب مناسب بریزید و این دسر خوشمزه و شیک را با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا