آشپزی

طرز تهیه همبرگر عدس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه همبرگر عدس

برگر عدس یکی از انواع فست فودهای خوشمزه و ساده است که برای گیاهخواران بسیار مناسب است تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه همبرگر عدس برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
عدس 1 فنجان
پیاز 1 قطعه
سیب زمینیها 1 قطعه
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
جعفری 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر سیر و پودر گوجه فرنگی کافی

طرز تهیه همبرگر عدس

مرحله اول

برای تهیه یک همبرگر عدس خوشمزه ابتدا عدس ها را بشویید سپس به همراه مقداری آب در ظرف مناسبی بریزید. حالا اجازه دهید عدس ها به مدت ۲ ساعت در آب بماند تا خوب خیس بخورد.

مرحله دوم

بعد از این مدت عدس ها را آبکش می کنیم و در قابلمه مناسبی می گذاریم سپس به اندازه ای آب می ریزیم که 2 بند انگشت عدس را بپوشاند و روی اجاق می گذاریم. حالا اجازه دهید عدس کاملا پخته و نرم شود.

سطح سوم

بعد از 45 دقیقه که عدس ها کاملا پخته و پوره شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و عدس ها را آبکش کنید، سپس اجازه دهید آب اضافی آن خارج شده و کاملا خنک شود. حالا عدس ها را داخل غذاساز بریزید.

مرحله چهارم

سپس عدس ها را خوب هم می زنیم تا له شده و پوره شوند، سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته و خوب می شوییم. حالا سیب زمینی ها و پیازها را با رنده ریز رنده کنید و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی و پیاز را به همراه تخم مرغ به غذاساز اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس جعفری را شسته و ریز خرد می کنیم و به غذاساز اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل، پودر سیر، زردچوبه و پودر گوجه فرنگی را به غذاساز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. حالا مخلوط برگر عدس را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کنید و با قاشق خوب مخلوط کنید سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید و به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس همبرگر استراحت کند.

مرحله هشتم

بعد از این مدت، کاسه را از یخچال خارج کرده و دوباره مخلوط کنید، سپس یک قسمت به اندازه پرتقال از مخلوط همبرگر را بردارید و به صورت گرد پخش کنید. سپس همبرگرها را به همین ترتیب درست می کنیم و روی کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله تابه ای را با پوشش نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. حالا برگرها را در تابه بریزید و دو طرف آن را کاملا سرخ کنید.

مرحله دهم

توصیه می شود ابتدا یک طرف همبرگر کاملا پخته شود، سپس آن را برگردانید تا از جدا نشدن آن جلوگیری شود. در آخر همبرگر سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی روی همبرگر گرفته شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله، یک همبرگر عدس را در نان همبرگر قرار می‌دهیم، سپس با کاهو، گوجه‌فرنگی، ترشی و پنیر گودا اختیاری می‌ریزیم. در آخر همبرگر عدس را با سس سفید و سس کچاپ و نوشابه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا