آشپزی

طرز تهیه هویج پلو کازرونی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه هویج برای برنج کازرونی

کازرونی هویج پلو یکی از غذاهای لذیذ و لذیذ کازرونی است که طعم عالی و منحصر به فردی دارد و بسیار پر طرفدار است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه هویج برای برنج کازرونی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 3 لیوان
بهم ریختگی 1 فنجان
پیاز متوسط 2 عدد
سیر 2 تا 3 قرص
هویج 1 کیلوگرم
نمک و فلفل از هر کدام نصف قاشق چایخوری
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
رازیانه خشک کافی
روغن مایع کافی

طرز تهیه هویج برای برنج کازرونی

مرحله اول

ابتدا 3 پیمانه برنج را در ظرفی ریخته و مقداری آب بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کنید و بگذارید برنج چند ساعت قبل از پخت خوب خیس بخورد و 2 ساعت خیس کنید.

مرحله دوم

سپس در حین جوشیدن مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد و وقتی آب شروع به جوشیدن کرد ماش آبکش شده را در قابلمه بریزید و وقتی شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید تا ماش بجوشد. خوب بپز.

سطح سوم

بعد از اینکه ماش پخته شد آن را آبکش کنید و کنار بگذارید سپس پیاز را نگینی خرد کنید و در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس پیاز را در روغن داغ تفت دهید تا بپزد. طلایی

مرحله چهارم

سپس چند حبه سیر را خلال کرده و نگینی خرد کنید و در تابه ای بریزید و تفت دهید تا خوشبو شوند و خوب قهوه ای شوند سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس هویج ها را بشویید و پوست بگیرید و خیلی نازک برش دهید. برش ها

مرحله پنجم

اگر برش هویج زمان می برد می توانید با رنده درشت رنده کنید و سپس در تابه دیگری کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود سپس هویج ها را بگذارید و خوب سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله ششم

سپس هویج، پیاز و سیر را با هم مخلوط کرده و مقداری نمک به آن ها اضافه کرده و مخلوط کنید و سپس مقداری فلفل سیاه روی آن ها بریزید و مخلوط کنید، بنا به ذائقه خود می توانید مقداری آبلیمو به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله هفتم

سپس یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد و سپس برنج خیس خورده را داخل آن بریزید و سپس مقداری نمک و مقداری روغن به آن اضافه کنید و بگذارید برنج 6 دقیقه بجوشد و 7 دقیقه در آب بجوشانید.

مرحله هشتم

در 2 دقیقه آخر ماش پخته شده را به برنج اضافه کنید و سپس آن را از روی حرارت بردارید و آبکش کنید، سپس در قابلمه دیگری مقداری روغن بریزید و کف قابلمه دلخواه خود را قرار دهید، سپس یک لایه برنج روی آن بریزید. کف قابلمه را صاف کنید. بلند شوید

مرحله نهم

سپس روی تمام سطح برنج مقداری رازیانه خشک بپاشید و بعد از مواد هویج روی برنج بریزید و طوری پهن کنید که تمام سطح برنج را بپوشاند سپس یک لایه دیگر از برنج و رازیانه و هویج بریزید و ادامه دهید. به همین ترتیب.تا مواد برنج و هویج از بین برود.

مرحله دهم

سپس در قابلمه را با درب بسته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و می گذاریم برنج داخل آن بریزد و خوب بپزد و بعد از اینکه برنج پخت، برنج را با کره آب شده ریخته و مالش می دهیم و روی آن زعفران جوشیده غلیظ می ریزند. برنج. .

مرحله یازدهم

سپس هویج کازرون پلو را در بشقاب مناسبی بچینید تا کامل و به شکل بیرون بیاید و روی برنج را با چند برگ نعنا و شوید و ریحان تازه و کمی زرشک سرخ شده و چند حلقه هویج سرخ شده تزئین کنید. و به اندازه های دلخواه برش بزنید.

مرحله دوازدهم

این برنج به تنهایی خوشمزه است اما می توانید آن را با چند تکه مرغ سوخاری یا گوشت چرخ کرده سرخ شده یا چند تکه گوشت پخته به همراه سالاد، ترشی، زیتون و انواع دارچین و مخلفات برای پذیرایی سرو کنید. و مهمانی ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا