آشپزی

طرز تهیه ویفر پرتقالی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه وافل پرتقالی

وافل پرتغالی یکی از انواع وافل های خوش طعم و خوشمزه است که بافتی سبک و ترد دارد، این وافل بسیار آسان برای پذیرایی از مهمانان بسیار مناسب است و می توانید از آن به عنوان یک میان وعده خوشمزه برای کودکان نیز استفاده کنید. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه وافل پرتقالی، به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آرد شیرینی سفید 1 فنجان
شکر پودر شده 1 فنجان
روغن جامد کمتر از 3.4 فنجان
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
اسانس پرتقال، موز و نارگیل کافی
اگر ویفرهای شکلاتی می خواهید پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
نان میکادو 3 برگ

طرز تهیه وافل پرتقالی

مرحله 1: سرخ کردن آرد سفید

ابتدا آرد سفید را در تابه ای ریخته سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس آرد را مدام هم می زنیم تا خوب برشته شود و با پخت بوی خامی آرد گرفته می شود و دو درجه رنگ آن تغییر می کند. نمی سوزد

مرحله 2: پختن نشاسته ذرت

بعد تابه را از روی حرارت بردارید و آرد را در ظرف دیگری بریزید و سپس نشاسته ذرت را داخل تابه بریزید و حدود 1-2 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ نشاسته ذرت کمی تغییر کند و بوی خامی آن از بین برود. بودن

مرحله 3: آرد و نشاسته را با هم ترکیب کنید

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس نشاسته ذرت را به آرد سرخ شده اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، سپس مخلوط آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا خوب مخلوط شود. مخلوط کرده و له کنید.

مرحله 4: پودر قند و کره جامد را اضافه کنید

پودر قند را الک کرده و به مخلوط آرد اضافه میکنیم و هم میزنیم تا خوب یکدست شود سپس مخلوط را روی حرارت ملایم قرار میدهیم سپس با هم تفت میدهیم 3 دقیقه حالا کمی کره سفت را کم کم اضافه میکنیم به مواد اضافه میکنیم.

مرحله 5: غلظت مخلوط را تنظیم کنید

حتما کره جامد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید. غلظت مخلوط مشابه غلظت مواد میکادو خواهد بود، بنابراین ممکن است به تمام روغن نیاز نداشته باشید، پس حتما روغن را کم کم اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا بافت یکنواختی به دست آید.

مرحله 6: اسانس را اضافه کنید

وقتی مخلوط کاملا یکدست و یکدست شد به طوری که به غلظت مواد میکادو رسید ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید سپس اسانس دلخواه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله 7: لایه های اولیه ویفر را آماده کنید

بعد از آماده شدن مخلوط، یک لایه نان میکادو بردارید و مقداری از مواد را به صورت یک لایه نازک روی آن بریزید و آن را صاف کنید، سپس یک لایه دیگر از نان میکادو را روی آن قرار دهید، سپس با دست کمی فشار دهید. . آنها به هم می چسبند.

مرحله 8: لایه های وافل اضافی درست کنید

سپس دوباره یک لایه از مواد را روی مارشمالوهای میکادو قرار دهید، سپس مارشمالو بعدی را بگذارید، سپس نان ها را با دست به آرامی فشار دهید تا کاملا به هم بچسبند و لایه ها از هم جدا نشوند، تعداد نان های میکادو برای وافل بستگی دارد. سلیقه و ترجیح شما..

مرحله 9: فشرده سازی و برش ویفر

سپس یک سینی بزرگ را روی آن ها قرار دهید، با دست کمی فشار دهید تا کاملا فشرده شوند و نان رول ها از هم نریزند، سپس ویفر را با کاتر یا چاقوی تیز به شکل و اندازه دلخواه برش دهید، مراقب باشید. هنگام برش آن را خرد نکنید

مرحله 10: ویفرهای پرتقالی را ذخیره و سرو کنید

سپس وافل ها را در ظرف دیگری بریزید و در یخچال بگذارید تا خوب جا بیفتند و بافت آن ها یکدست شود، بعد از حدود 2 تا 3 ساعت وافل ها را از یخچال خارج کنید، در این مرحله چند برش وافل پرتقال را در ظرف مناسب در نهایت، وافل پرتقال را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و لذیذ سرو کنید تا مهمانان را با چای یا قهوه خوشحال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا