آشپزی

طرز تهیه پاتلیجان کباب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت بادمجان روی گریل

کباب بادمجان یکی از معروف ترین غذاهای ترکی است که برای دیدن آموزش کامل مرحله به مرحله با مواد مختلف درست می شود. طرز پخت بادمجان روی گریل برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادمجان 2 تا 3 متوسط
گوشت چرخکرده 300 گرم
فلفل قرمز 1 قطعه
فلفل سبز 2 تا 3 عدد
پیاز 1 قطعه
سیر 2 تا 3 قرص
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پنیر چدار یا پارمزان ½ فنجان
نمک و فلفل کافی
مواد لازم برای سس
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آب جوش 1 فنجان
پودر آویشن، نمک و فلفل کافی
روغن مایع ½ قاشق غذاخوری

طرز پخت بادمجان روی گریل

مرحله اول

برای تهیه کباب بادمجان ترکی ابتدا بادمجان ها را بشویید سپس پوست آن را جدا کرده و به صورت ورقه ای برش دهید. سپس برش های بادمجان را در محلول آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید بادمجان به مدت 30 دقیقه در محلول آب و نمک بماند تا تلخی آن گرفته شود. سپس بعد از گذشت این مدت بادمجان ها را آبکشی می کنیم سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا کشیده شود.

سطح سوم

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع می ریزیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس برش های بادمجان را در تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بادمجان های سرخ شده را روی دستمال مخصوص آشپزخانه می گذاریم و اجازه می دهیم روغن اضافی آن کشیده شود. سپس گوشت را به قطعات کوچک برش می دهیم و در چرخ گوشت قرار می دهیم و چرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز و سیر را پوست بگیرید سپس بشویید و ریز خرد کنید. سپس فلفل و فلفل سبز را شسته و ریز خرد می کنیم سپس سینی مناسبی انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع می ریزیم و بلافاصله سیر، پیاز، فلفل سیاه و فلفل سبز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد نرم شوند و عطر سیر گرفته شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط فلفل را از تابه خارج می کنیم سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا کمی قهوه ای شود و دوباره مخلوط فلفل را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پوره گوجه فرنگی را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی پوره گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن روشن شود. سپس نمک، فلفل سیاه و نصف لیوان آب را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله درب تابه را نیمه باز می گذاریم، سپس می گذاریم گوشت چرخ کرده کاملا سرخ شود و آب اضافی آن تبخیر شود. در این فاصله سس را ابتدا با قرار دادن یک تابه مناسب روی حرارت ملایم آماده کنید.

مرحله دهم

حالا روغن مایع را به همراه پوره گوجه فرنگی به تابه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا پوره گوجه فرنگی سرخ شده و رنگ آن روشن شود. سپس آب جوش را به همراه پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله سس را هم بزنید سپس اجازه دهید 1 دقیقه بجوشد و سپس حرارت را خاموش کنید. سپس بادمجان سرخ شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله دوازدهم

حالا بعد از 2 دقیقه مخلوط بادمجان را از روی حرارت برداشته سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم و می گذاریم گرم شود. سپس در فرم مناسب فر یک لایه از مخلوط گوشت و بادمجان می چینیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله مقداری از سس گوجه فرنگی را روی مخلوط بادمجان بریزید سپس روی مواد را با پنیر چدار یا پارمزان بپوشانید و به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود سپس روی مواد را با پنیر بپوشانید.

مرحله چهاردهم

در آخر ظرف را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم بادمجان پخته شده در فر بماند تا پنیر آب شود و طلایی شود. بعد از این مدت بادمجان پخته شده را از فر خارج کرده و با نان تازه سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا