آشپزی

طرز تهیه پاستا با سس ریحان  بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پاستا ریحان

هنر”پخت و پزدر ترکیب طعم ها و رنگ ها نهفته است و وقتی صحبت از پاستا به میان می آید، این هنر به اوج خود می رسد. پاستا با سس ریحان، نه تنهاغذای ایتالیاییاین کلاسیک است، اما تجربه ای است که هر سرآشپزی را به چالش می کشد تا طعم ها و عطرها را به بهترین شکل ممکن با مهارت و دقت ترکیب کند.

برای تهیه پاستا با سس ریحان ابتدا مرغ را مزه دار کرده و سپس تکه های آن را در روغن زیتون و ادویه سرخ کنید. گوجه ها را پوره کرده و همراه با ریحان تازه به مرغ اضافه کنید تا سس غلیظی به دست آید. پاستا را جداگانه بپزید و آبکشی کنید و به مخلوط مرغ و سس اضافه کنید. در آخر پارمزان رنده شده و برگ ریحان تازه را برای تزیین اضافه کرده و سرو کنید.

مواد اندازه ی
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
پاستا 1/2 op
پنیر پارمسان کافی
ریحان تازه 1 بسیاری
سینه مرغ 1 قطعه
نمک، فلفل، پودر سیر، فلفل قرمز کافی
گوجه فرنگی 5 تکه

طرز تهیه پاستا ریحان

مرحله 1: مرغ را مزه دار کنید

ابتدا سینه های مرغ را از استخوان جدا کرده و به صورت مکعبی برش دهید. مرغ خرد شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، کمی ریحان خرد شده و ادویه های دلخواه خود شامل نمک، فلفل، پودر سیر و پاپریکا را اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا مرغ کاملا با ادویه و ریحان مخلوط شود.

مرحله دوم: سس گوجه فرنگی و ریحان را آماده کنید

گوجه فرنگی ها را بشویید و از وسط نصف کنید. آنها را در مخلوط کن بریزید و پوره کنید یا از رنده استفاده کنید تا خوب شوند. پوره گوجه فرنگی را در تابه داغ بریزید و کمی تفت دهید. بعد از چند دقیقه یک فنجان ریحان پوره شده اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا سس شما کمی غلیظ شود.

مرحله 3: پختن مرغ

حالا مقداری روغن زیتون دیگر به تابه اضافه کنید و مرغ های مزه دار شده را در آن تفت دهید. به محض تغییر رنگ مرغ، سس ریحان را که در مرحله قبل آماده کردید اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مرغ به خوبی با سس مخلوط شود.

مرحله 4: ماکارونی را آماده کنید

در همین حین در یک قابلمه بزرگ آب را بجوشانید و کمی روغن و نمک اضافه کنید. پاستا را به آب در حال جوش اضافه کنید و طبق دستورالعمل بسته (حدود 7-10 دقیقه) بپزید. معمولا پاستا را باید در حالی که کمی سفت است در آب جوش نگه دارید.

مرحله 5: پاستا و سس را با هم ترکیب کنید

ماکارونی پخته شده را آبکش کرده و با مرغ و سس به تابه اضافه کنید. همه چیز را خوب مخلوط کنید و 5 دقیقه دیگر بپزید تا همه طعم ها به خوبی مخلوط شوند.

مرحله 6: پارمزان را اضافه کنید

در این مرحله مقداری پارمزان رنده شده روی پاستا و مرغ بپاشید و به آرامی هم بزنید تا پنیر کمی آب شود و با بقیه مواد ترکیب شود. با این کار غذای شما خوشمزه تر می شود.

مرحله 7: سرو کنید

در مرحله آخر پاستا را در بشقاب های سرو بریزید. برای تزیین می توانید از برگ ریحان تازه و پنیر پارمزان رنده شده استفاده کنید. حالا وقت آن است که از ماکارونی خوشمزه خود لذت ببرید. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا