آشپزی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا زعفرانی یکی از دسرهای خوشمزه و مخصوص جشن است که طرفداران زیادی دارد برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم پاناکوتا زعفرانی
شیر نر 3 لیوان
قند 1 لیوان خالی
کرم رنگ 1 قطعه
گل سرخ ⅓ لیوان
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
آب در دمای اتاق ½ فنجان

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

من آماده می کنم پاناکوتای خوشمزه با زعفران در ابتدای کار پودر ژلاتین را با آب هم دما در ظرف مناسبی می ریزیم و کمی هم می زنیم سپس پودر ژلاتین را به صورت اسفنجی در می آوریم.

مرحله دوم

سپس کاسه را روی اجاق بخار کتری می گذاریم و هم می زنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود. سپس شیر را به همراه شکر، گلاب و زعفران غلیظ در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید.

سطح سوم

حالا مخلوط شیر را با همزن دستی خوب هم بزنید تا ذرات شکر کاملا حل شود. توجه داشته باشید که شیر به هیچ وجه نباید بجوشد، کافی است آن را گرم کنید. پس از حل شدن شکر، ژلاتین را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا خوب هم بزنید تا ژلاتین در مخلوط شیر حل شود سپس خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید. سپس خامه را خوب هم میزنیم تا یکدست و یکدست شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که خامه به هیچ وجه نباید بجوشد بلکه باید در دمای دوشش باشد. حالا خامه را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه در شیر حل شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

در مرحله بعد قالب مورد نظر را با مقدار کمی کره مایع چرب کنید سپس مخلوط پاناکوتا را داخل آن بریزید. سپس قالب را در یخچال بگذارید و اجازه دهید دسر به مدت 8 ساعت بماند تا کاملا سفت شود.

مرحله هفتم

بعد از این مدت فرم را از یخچال خارج می کنیم و چند بار به فرم می زنیم. سپس دسر پاناکوتا زعفرانی را به ظرف مورد نظر برمی گردانیم و در صورت تمایل با خلال پسته تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا