آشپزی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا با زعفران یکی از دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم پاناکوتا زعفرانی
شیر نر 3 لیوان
قند 12 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 3 قاشق غذاخوری
گل سرخ 3 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

من آماده می کنم پاناکوتا با زعفران خوشمزه ابتدا در ظرف مناسبی نصف لیوان شیر را با ژلاتین ریخته و مخلوط می کنیم تا اسفنجی شود. سپس کاسه را به روش حمام آب روی بخار کتری یا سماور قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا شیر را به آرامی هم بزنید تا ژلاتین کاملا در شیر حل شود. سپس شیر تازه باقیمانده را به همراه شکر در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد.

سطح سوم

در این مرحله پس از شروع به جوش آمدن شیر، وانیل را به همراه زعفران دم کرده، خامه، گلاب و مخلوط شیر و ژلاتین آب پز شده به قابلمه اضافه می کنیم. سپس مواد را مخلوط کرده و قابلمه را از روی حرارت برمیداریم.

مرحله چهارم

حالا بگذارید مواد کاملا خنک شوند سپس قالب مناسبی را با کمی روغن چرب کنید سپس مخلوط پاناکوتا را داخل قالب بریزید. سپس قالب را در یخچال قرار می دهیم تا دسر فرم بگیرد و طبق دستور خانم ها در آن را می بندیم.

مرحله پنجم

حدود 5-6 ساعت زمان می دهیم تا دسر کاملا سفت شود و بعد از آن از یخچال خارج می کنیم. برای خارج کردن دسر از ماهیتابه ابتدا نوک یک چاقوی تیز را با کمی کره بپوشانید سپس لبه های دسر را با چاقو رها کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه لبه های دسر را از قالب جدا کردیم ظرف مناسبی را روی درب قالب می گذاریم سپس دوباره قالب را روی ظرف می گذاریم. در نهایت دسر را تا زمان سرو در یخچال نگهداری می کنیم تا یکدست بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا