آشپزی

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ

پاناکوتا سه رنگ یکی از دسرهای خوشمزه، شیک و جذاب است که از سه لایه مختلف با طعم های مختلف درست می شود و برای پذیرایی و طراحی مهمانی مناسب است. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
شیر نر 3 فنجان
قند 9 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری سر پر
کرم رنگ 150 گرم
آب سرد نصف فنجان
پودر کاکائو 1 قاشق مرباخوری
یک تکه شکلات 2 قسمت
مخلوط قهوه 1 بسته
وانیل کافی
شکلات خرد شده برای تزئین دسر کافی
گردوی خرد شده برای تزیین دسر کافی
برای تزئین پاناکوتای سه رنگ، موز را حلقه حلقه کنید نصف 1 عدد

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ

مرحله اول: شیر و شکر را مخلوط کرده و روی اجاق بگذارید

ابتدا مقداری شیر را در ظرفی ریخته سپس شکر را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود سپس کاسه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مخلوط را هم می زنیم تا ذرات شکر در شیر حل شود و با دست به شکل بافت درآید. سپس مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مرحله 2: پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و ژلاتین را در یک دیگ دوبل هم بزنید.

سپس مقداری پودر ژلاتین را در ظرف کوچکی بریزید و کمی آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط متخلخل شود، ظرف را با مخلوط روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شده و ساختار مخلوط شفاف شود. لباس فرم

مرحله 3: خامه را در یک کاسه بریزید و آن را در حمام آب قرار دهید

سپس مخلوط ژلاتین را از روی حرارت غیرمستقیم بردارید و کنار بگذارید، سپس در ظرف کوچکی مقداری خامه بریزید و روی حرارت غیرمستقیم در وان آب نگه دارید تا ذوب شود، بافت آن کاملا نازک و یکدست شود، سپس از روی حرارت غیر مستقیم بردارید. .

مرحله چهارم: مخلوط خامه را به شیر اضافه کنید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید

سپس یک قاشق غذاخوری از مخلوط شیر و شکر را در آن بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و مخلوط را روی شیر و شکر بریزید و با همزن یا قاشق هم بزنید تا خوب با شیر مخلوط شود.

مرحله پنجم: ژلاتین را به مخلوط مواد اضافه کنید و مخلوط را در سه کاسه بریزید

سپس ژلاتین پخته شده را روی مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود و قوام یک دست شود سپس شیر به دست آمده را به سه قسمت تقسیم کنید و در ظرف های جداگانه بریزید تا به راحتی 3 طعم را بچشید.

مرحله 6: وانیل و پودر کاکائو را به هر کدام از پاناکوتاها اضافه کنید

سپس مقداری وانیل را به یکی از بشقاب ها اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و پاناکوتای وانیلی تشکیل شود. برای تهیه پاناکوتای شکلاتی، مقداری پودر کاکائو را به یکی از مخلوط‌های شیر اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا یکدست و یکدست شود. . که باید انجام شود

مرحله 7: مقداری شکلات چیپسی به پاناکوتای شکلاتی اضافه کنید

سپس دو تکه شکلات را به پاناکوتای شکلاتی اضافه کنید، هم بزنید تا شکلات در آن حل شود و قوام یکنواختی به دست آید. برای تهیه پاناکوتا شکلاتی بهتر است شیر ​​گرم باشد تا پودر کاکائو و شکلات آب شود. چوب ها در آن حل می شوند و بافتی صاف و یکنواخت ایجاد می کنند.

مرحله هشتم: مقدار کافی مخلوط قهوه را به شیر در ظرف سوم اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید

در مرحله بعد برای تهیه پاناکوتا نسکافه ای، یک بسته قهوه میکس را در ظرف سوم روی مخلوط شیر بریزید و هم بزنید و با آن مخلوط کنید تا قهوه میکس کاملا در شیر حل شود تا بافت یکدستی به دست آید. عطر مخلوط قهوه می خورد

مرحله نهم: پاناکوتا را با شکل و طرح دلخواه داخل قالب بریزید

سپس اجازه دهید مخلوط پاناکوتا در دمای اتاق کاملا خنک شود سپس داخل قالب مورد نظر را با کره مایع بپوشانید سپس طبق سلیقه و سلیقه خود پاناکوتا با رنگ های مختلف به صورت لایه لایه داخل قالب یا قالب ساده بپوشانید. با توجه به انتخاب خود بریزید.

مرحله دهم: پاناکوتا را در سوراخ های شکل دلخواه بریزید

اگر از تابه طرح دار استفاده می کنید ابتدا پاناکوتا شکلاتی و پاناکوتای نسکافه ای را در سوراخ های تابه بریزید تا همه سوراخ ها پر شود سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا پاناکوتا نگه دارد و بافت یکنواختی داشته باشد.

مرحله یازدهم: پاناکوتای وانیلی را روی پاناکوتای قبلی بریزید و ظرف را در یخچال قرار دهید.

تابه را به مدت 40 دقیقه در یخچال بگذارید و ساختار پاناکوتا کاملاً جا بیفتد، سپس قالب را از یخچال خارج کرده و یک لایه پاناکوتا وانیلی را داخل تابه بریزید سپس قالب را دوباره در یخچال قرار دهید. و بگذارید 40 دقیقه بماند.

مرحله دوازدهم: بعد از قرار دادن ظرف در یخچال، پاناکوتا نسکافه ای را روی پاناکوتا وانیلی اضافه کنید.

مجددا قالب را از یخچال خارج کرده و یک لایه پاناکوتا نسکافه ای را داخل تابه بریزید و مجددا تابه را در یخچال بگذارید و اجازه دهید پاناکوتا 40 دقیقه دیگر در یخچال بماند سپس خودش را بگیرد و خودش را بگیرد. آن را از یخچال خارج کنید.

مرحله سیزدهم: پاناکوتای شکلاتی را روی پاناکوتای نسکافه ای اضافه کنید و ظرف را در یخچال قرار دهید.

سپس یک لایه پاناکوتای شکلاتی را روی پاناکوتای نسکافه ای داخل قالب بریزید و قالب را دوباره در یخچال بگذارید تا استراحت کند و 40 دقیقه دیگر ببندد سپس همه این مراحل را یک بار دیگر تکرار کنید و هر بار قالب را داخل قالب قرار دهید. یخچال

مرحله چهاردهم: قالب را در یخچال بگذارید و لایه های پاناکوتا را با هم مخلوط کنید

وقتی لایه آخر را داخل قالب ریختید، قالب را به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا تمام لایه ها کاملا سفت شوند و بافت آنها سفت و منسجم شود. سپس قالب را از یخچال خارج کنید سپس لبه های دسر را با انگشت خود به آرامی به سمت داخل بکشید.

مرحله 15: دسر را از قالب خارج کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید

وقتی لبه های دسر را از قالب جدا کردید، قالب را برگردانید، دسر را به شکل آماده و محکم از قالب خارج کنید و در ظرف مناسب سرو بچینید، سپس طبق سلیقه و سلیقه خود اضافه کنید. کمی از دسر را با شکلات خرد شده تزئین کنید.

مرحله شانزدهم: پاناکوتای سه رنگ را تزئین و برش دهید

دسر را به دلخواه تزیین کنید، می توانید برای دسر از گردوی خرد شده یا خلال موز استفاده کنید، سپس پاناکوتای سه رنگ را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید، سپس چند برش را در ظرف مناسب سرو بچینید. در آخر پاناکوتای سه رنگ را به عنوان یک دسر شیک و جذاب که طرفداران زیادی برای پذیرایی و مهمانی دارد به همراه انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا