آشپزی

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

پاناکوتا وانیلی یکی از دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با دستورهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پاناکوتا وانیلی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پاناکوتا وانیلی
شیر نر 2 لیوان
کرم رنگ ½ فنجان
قند ¾ لیوان
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
آب سرد ¼ فنجان
مواد لازم برای دسر توت فرنگی
شیر نر 2 لیوان
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
توت فرنگی 300 گرم
کرم رنگ 250 گرم
قند 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتای وانیلی خوشمزه در ابتدای کار آب سرد و پودر ژلاتین را در ظرف مناسبی بریزید سپس کمی مخلوط کنید و اجازه دهید ژلاتین 10 دقیقه استراحت کند تا اسفنجی شود.

مرحله دوم

بعد از این مدت ژلاتین را روی بخار دیگ گرم می کنیم تا ذرات ژلاتین آب شود و کاملا شفاف شود. سپس شیر و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

سطح سوم

حالا می گذاریم ذرات شکر در شیر حل شود و شیر کمی گرم شود. سپس خامه را روی بخار قابلمه حرارت می دهیم تا کاملا یکدست شود سپس ژلاتین را به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خامه نرم شده را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند سپس وانیل را به قابلمه اضافه کنید و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید که شیر نباید بجوشد.

مرحله پنجم

کافی است پاناکوتا را گرم کنید. سپس لیوان های سرو خود را انتخاب می کنیم سپس مقداری از مخلوط پاناکوتا را داخل لیوان ها می ریزیم و می گذاریم کمی خنک شود سپس در یخچال می گذاریم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید لیوان های سرو به مدت ۲ ساعت در یخچال بماند تا پاناکوتا کاملا سفت شود. بعد از این مدت به سراغ دسر توت فرنگی می رویم، برای این کار نصف لیوان شیر را با ژلاتین مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مخلوط شیر و ژلاتین را روی اجاق کتری گرم کنید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند. سپس توت فرنگی ها را شسته و به همراه خامه صبحانه و شکر و شیر باقیمانده در غذاساز یا همزن قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا مواد را در غذاساز خوب مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس مخلوط شیر و ژلاتین را به غذاساز اضافه کنید و چند بار هم بزنید تا دسر کاملا یکدست شود سپس فنجان ها را از یخچال خارج کنید.

مرحله نهم

برای زیباتر شدن دسر، برش های توت فرنگی را در کناره های لیوان ها قرار دهید، سپس مخلوط دسر را داخل آن ها بریزید و لیوان ها را دوباره در یخچال قرار دهید. حالا اجازه دهید دسر به مدت 3 ساعت در یخچال بماند.

مرحله دهم

بعد از این مدت لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم سپس روی دسر را با برش های توت فرنگی تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان. در صورت تمایل می توانید از اسانس توت فرنگی برای طعم قوی تر دسر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا