آشپزی

طرز تهیه پفک سیب زمینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

پفک سیب زمینی یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته سیب زمینی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پفک سیب زمینی
سیب زمینیها 500 گرم
نشاسته ذرت 90 گرم
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و پاپریکا کافی
روغن برای سرخ کردن کافی

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوفته سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید سپس در قابلمه ای با 3 لیوان آب بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند.

مرحله دوم

پخت سیب زمینی حدود 30 تا 40 دقیقه طول می کشد. بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و پوست آن ها را بگیرید.

سطح سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم و در ظرف بزرگی می ریزیم. سپس نشاسته ذرت را با روغن مایع و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و فلفل قرمز اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

باید مواد را خوب با هم مخلوط کنیم تا بافت آنها کاملا یکدست و منسجم شود. سپس یک کیسه پلاستیکی روی سطح کار پهن می کنیم سپس خمیر را روی آن می گذاریم و کیسه دیگری را روی خمیر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به قطر کمتر از نیم سانتی متر پهن می کنیم. سپس با کاتر مورد نظر خمیر را فرم می دهیم سپس یک تابه مناسب روی اجاق می گذاریم و به اندازه ای روغن می ریزیم که پفک ها در روغن شناور شوند.

مرحله ششم

بعد از اینکه روغن خوب داغ شد خمیر را داخل روغن داغ شده می ریزیم و اجازه می دهیم کاملا سرخ شوند و پف کنند. در آخر چربی اضافی پفک ها را با حوله جدا کرده و با سس دلخواه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا