آشپزی

طرز تهیه پلوی سبزیجات +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سبزی پلو

سبزی پلو یکی از غذاهای ساده ایرانی است که می توان آن را با مواد مختلف تهیه کرد تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سبزی پلو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 فنجان
سینه مرغ 300 گرم
هویج 1 عدد وسط
نخود فرنگی 1 فنجان
ذرت ¼ فنجان
پیاز 1 عدد وسط
زردچوبه، نمک و فلفل کافی
زیره سیاه، ادویه کاری و پودر دارچین کافی

طرز تهیه سبزی پلو

مرحله اول

برای تهیه سبزی پلو لذیذ در ابتدای کار سینه مرغ را ریز خرد کرده و چرخ می کنیم. سپس پیاز را ریز خرد می کنیم و تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز قهوه ای روشن شود. بعد وقتی پیاز شفاف شد سینه مرغ چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ سینه مرغ تغییر کند سپس زردچوبه و نمک و فلفل را به تابه اضافه کنید.

سطح سوم

سپس زیره سیاه را به همراه ادویه کاری و پودر دارچین به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها گرفته شود. برای طعم بهتر توصیه می شود مقدار پودر دارچین و زیره سیاه را افزایش دهید. حالا هویج را نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

هویج ناگینی را به همراه نخود و ذرت به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا سبزیجات کمی نرم شوند. در همین حین یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد.

مرحله پنجم

وقتی آب جوش آمد، برنج را بشویید و 1 قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کنید، سپس اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخته شود. بعد از این مدت یک دانه برنج را بین دو انگشت له کنید.

مرحله ششم

وقتی برنج دور برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و در آبکش ریخته و آبکشی می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ته ظرف مورد نظر را در ظرف ثابت می کنیم سپس یک لایه برنج داخل آن اضافه می کنیم. سپس قسمتی از مخلوط را با سینه مرغ روی برنج پخش می کنیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله هشتم

سپس درب تابه را با درب می بندیم و روی قابلمه می گذاریم سپس روی حرارت ملایم روی شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی آن می گذاریم. حالا سبزی پلو را به مدت 45 دقیقه روی آتش می گذاریم تا دم بکشد.

مرحله نهم

در نهایت بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت برداشته و پلو را هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس سبزی پلو را در بشقاب مورد نظر بریزید و با خیارشور یا ماست سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا