آشپزی

طرز تهیه پلو بحرینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج بحرینی

اگر به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه هستید، دستور پخت برنج بحرینی را امتحان کنید. این غذا با ترکیب مرغ و آجیل طعمی دلچسب و متمایز دارد که همه را شیفته خود می کند.

برای تهیه برنج بحرینی ابتدا برنج را خیس کنید و کنار بگذارید. سپس مرغ ها را با ادویه و پیاز بپزید. مرغ ها را بردارید و سرخ کنید. کشمش و بادام و گردو را با کمی روغن تفت دهید. برنج را بجوشانید و آبکش کنید. یک لایه برنج، پیازچه و میوه های خشک تفت داده شده را در قابلمه بریزید و بگذارید دم بکشد. در آخر مرغ و میوه خشک را روی برنج سرو کنید. خیلی راحت و خوشمزه است!

محتویات اصلی اندازه ی
برنج 3.5 فنجان
ران و سینه مرغ 3 عدد
پودر لیمو 1/2 قاشق چایخوری
پیاز 1 قطعه
مواد دیگر اندازه ی
کشمش پیلویی 1/2 فنجان
پیاز سرخ شده کافی
خلال بادام 1/4 فنجان
گردو آسیاب شده 1/4 فنجان
زعفران آب پز کافی
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی
پودر دارچین کافی

طرز تهیه برنج بحرینی

مرحله 1: پختن برنج

ابتدا برنج را خوب بشویید و با کمی نمک خیس کنید. این کار را حداقل دو ساعت قبل از پختن برنج انجام دهید تا دانه های برنج نرم و لطیف شوند. خیساندن برنج به پخت بهتر آن در حین پخت کمک می کند و دانه های برنج پف کرده و یکدست می شود.

مرحله 2: پختن مرغ

جوجه ها را به همراه پیازچه رنده شده، مقداری زعفران، پودر لیمو، نمک، فلفل و زردچوبه در یک قابلمه بزرگ قرار دهید. آب جوش را به این مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید مرغ ها کاملا پخته و نرم شوند. سپس مرغ ها را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود.

مرحله 3: مرغ را سرخ کنید

روغن و کره را در تابه ای مناسب بریزید و تکه های مرغ پخته شده را بچینید. مرغ را سرخ کنید تا طلایی و ترد شود. این به طعم و بافت بهتر در نهایت کمک می کند.

مرحله 4: کشمش و خلال بادام را سرخ کنید

کشمش ها را بعد از شستن در تابه با کمی روغن تفت دهید تا پف کرده و حجیم شوند. قبل از اضافه کردن به ماهیتابه، خلال بادام را در کمی گلاب خیس کنید، سپس آبکش کنید و در تابه تفت دهید تا سبک و لذیذ شود.

مرحله 5: گردو را اضافه کنید

گردوی آسیاب شده را به مخلوط کشمش و بادام در تابه اضافه کنید و تفت دهید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند و طعم ها به هم برسند. این ترکیب از میوه های خشک نقش مهمی در ایجاد بافت و طعم غنی برنج دارد.

مرحله 6: پختن برنج

برنج خیس شده را در قابلمه بزرگی بریزید و با آب کافی بجوشانید. همانطور که به جوش آمد، آب را جدا کنید تا برنج تمیزتر و شفاف تر بپزد. وقتی برنج نرم شد آن را آبکش کنید.

مرحله هفتم: ته ظرف را آماده کرده و پلو را می چینیم

در ظرفی که می خواهید برنج را در آن بپزید، ته ظرف را بگذارید (می توانید از نان یا سیب زمینی استفاده کنید). مقداری از آب مرغی را که برای پختن مرغ استفاده کرده بودید به ته قابلمه اضافه کنید. سپس یک لایه برنج کف قابلمه بریزید و پیاز داغ و میوه های خشک تفت داده شده را بین لایه های برنج قرار دهید.

مرحله هشتم: برنج را بجوشانید

بعد از اینکه لایه برداری انجام شد، مقداری پودر دارچین روی برنج بپاشید. درب قابلمه را بگذارید و از یک بخارپز یا یک حوله تمیز در قابلمه را محکم ببندید تا بخار داخل قابلمه محبوس شود. برنج را روی حرارت ملایم می جوشانند تا کاملا پخته و معطر شود.

مرحله نهم: برنج را سرو کنید

بعد از اتمام پخت، پلو را با احتیاط داخل یک بشقاب بزرگ بکشید. تکه های مرغ سرخ شده و مخلوط میوه های خشک بوداده را روی برنج بچینید. این ترکیب نه تنها زیبایی غذا را تکمیل می کند، بلکه طعم مطبوعی به آن می بخشد. نوش جان!

آموزش انواع پلو

  • طرز تهیه قشقایی پلو خوشمزه; این غذا برای رویدادهای مهم عالی است!
  • طرز تهیه نخود پلو با مرغ، یک غذای بسیار خوشمزه
  • طرز تهیه کلم پلو تهرانی خوشمزه به سبک رستورانی
  • طرز تهیه باقلی پلو با گوشت لذیذ قلقلی به روش سنتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا