آشپزی

طرز تهیه پلو مخلوط با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پلو مخلوط را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه برنج مخلوط

برنج مخلوط یکی از انواع غذاهای لذیذ ایرانی است که با مواد و دستورهای مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه برنج مخلوط برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
سینه مرغ 200 گرم
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
هویج 3 عدد
برنج 3 لیوان
زرشک 2 قاشق غذاخوری
چوب دارچین 3 عدد
کره کافی
زعفران آب پز کافی
خلال پسته کافی
گل سرخ کافی
نمک کافی

طرز تهیه برنج مخلوط

مرحله اول

برای تهیه یک پلو مخلوط خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را در قابلمه مناسبی قرار می دهیم سپس سیر و چوب دارچین را به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه می کنیم. سپس پیاز را دایره ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به همراه 4 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس سینه های مرغ را در آب در حال جوش می گذاریم تا کاملا بپزد سپس از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم.

سطح سوم

در مرحله بعد هویج را پوست گرفته و ورقه ای برش دهید سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید. حالا هویج های خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم

وقتی هویج کاملا سرخ شد آن را از ماهیتابه خارج کنید سپس کمی روغن به تابه اضافه کنید. سپس سینه های مرغ خلال شده را به همراه مقداری زعفران پخته به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا خلال پسته را در گلاب بریزید و بگذارید خیس بخورد. در مرحله بعد سینه های مرغ سرخ شده را از ماهیتابه خارج کرده و مجدداً کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید سپس زرشک را به همراه کمی گلاب داخل تابه بریزید.

مرحله ششم

سپس مقداری زعفران پخته شده را با زرشک به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید و بلافاصله تابه را از روی حرارت بردارید. حالا سینه های مرغ را به همراه خلال های هویج و پسته به تابه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه آب را روی حرارت زیاد قرار دهید سپس آب را به نقطه جوش برسانید. وقتی آب به جوش آمد برنج را شسته و به همراه 1 قاشق چایخوری نمک داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخت اولیه آن تمام شود. بعد از این مدت یک دانه برنج را بین دو انگشت خرد می کنیم، اگر اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی سفت شده بود، برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری روغن مایع در تابه ای مناسب بریزید و نان را به صورت دلخواه به عنوان کف تابه فیکس کنید. حالا مقداری از برنج آبکش شده را داخل قابلمه بریزید سپس 2 قاشق غذاخوری از مواد متوسط ​​را روی برنج بریزید.

مرحله دهم

در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود و بعد شعله ای را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و درب قابلمه را با درب می بندیم. حالا کتری را روی قابلمه قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله قرار می دهیم تا پخش شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله مرغ را به مدت 5 دقیقه روی حرارت زیاد می گذاریم تا دم بکشد سپس حرارت را کم کرده و مرغ را به مدت 45 دقیقه دم می دهیم. بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوازدهم

در آخر پلو را هم بزنید تا یکدست شود سپس پلو را در ظرف مورد نظر بریزید. در آخر برنج مخلوط را با سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان. طبق ذائقه خود می توانید با 300 گرم گوشت قرمز پلو درست کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا