آشپزی

طرز تهیه پلو مکزیکی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پلو مکزیکی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه برنج مکزیکی

پلو مکزیکی یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه مکزیک است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه برنج مکزیکی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 3 لیوان
لوبیا سبز 1 فنجان
سینه مرغ 400 گرم
فلفل های رنگارنگ 2 عدد
ذرت کنسرو شده ½ فنجان
قارچ 10 عدد
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
پودر سیر، پودر دارچین و پودر تخم گشنیز کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه برنج مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه یک پلو مکزیکی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به مکعب های مساوی برش می دهیم. سپس قارچ را شسته و ورقه ای برش می دهیم، سپس فلفل را شسته و دانه های آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا فلفل را به قطعات کوچک خرد می کنیم. در مرحله بعد لوبیا سبزها را شسته سپس به قطعات یک تا دو سانتی متری برش می دهیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را شسته و ریز خرد می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را به همراه کمی روغن مایع اضافه می کنیم. سپس مقداری نمک، فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید، سپس تفت دهید تا پیاز سبک و نرم شود.

مرحله چهارم

حالا تکه های سینه مرغ را در قابلمه می گذاریم سپس تفت می دهیم تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند. سپس پودر سیر، پودر دارچین و پودر تخم گشنیز را به سینه مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله که عطر ادویه ها آزاد شد، فلفل سیاه را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل سیاه از بین برود. سپس قارچ ها را به مخلوط سینه مرغ اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله ششم

حالا لوبیا سبزها را در ظرف مناسبی بریزید سپس 1 پیمانه آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید سپس اجازه دهید لوبیا سبز به مدت 15 دقیقه در آب جوش بماند تا نیم پز شود.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از این مدت لوبیا سبز را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم سپس لوبیا سبز را داخل آن می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا لوبیا سبز را کمی تفت دهید سپس به مخلوط سینه مرغ اضافه کنید و هم بزنید. بعد کنسرو ذرت را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس ذرت را به مواد مرغ مکزیکی اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله گوجه فرنگی را شسته سپس پوست آن را جدا کرده و با رنده درشت رنده می کنیم. سپس پوره گوجه فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی به مواد پلو مکزیکی اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم.

مرحله دهم

حالا درب تابه را ببندید، سپس اجازه دهید آب گوجه فرنگی کشیده شود و سینه مرغ را کاملا بپزید. سپس برنج را قبل از ۲ ساعت با ۱ قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی بریزید سپس آب را اضافه کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله برنج را در آب می گذاریم تا خیس شود. سپس پس از گذشت این مدت ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس ظرف را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوازدهم

حالا برنج را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس برنج را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک در آب جوش می ریزیم و به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش می گذاریم تا پخت اولیه آن تمام شود.

مرحله سیزدهم

در این مرحله بعد از گذشت این مدت که برنج دور برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته سپس برنج را در آبکش ریخته و آبکشی می کنیم. سپس مقداری روغن مایع داخل قابلمه بریزید.

مرحله چهاردهم

حالا مقداری نان را به عنوان کف قابلمه ثابت می کنیم و مقداری برنج داخل قابلمه می ریزیم سپس پودر دارچین و زعفران پخته شده را روی برنج می پاشیم. سپس مقداری از مخلوط سینه مرغ را روی برنج بمالید.

مرحله پانزدهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. سپس مقداری روغن روی برنج می ریزیم سپس درب قابلمه را با درب می بندیم و روی قابلمه می گذاریم. سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله شانزدهم

در آخر قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم سپس پلو مکزیکی را به مدت 45 دقیقه می گذاریم تا بپزد. بعد از این مدت برنج مکزیکی را در ظرف مورد نظر بریزید سپس با ماست یا ترشی سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا