آشپزی

طرز تهیه پلو یونانی با میگو بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج یونانی با میگو

امروز می خواهیم داشته باشیمیک غذای استثنایی و خوشمزه با میگو” تهیه پلو یونانی با میگو ترکیبی فوق العاده از میگو چاشنی شده و برنج است که با دقت و کاردستی خاصی تهیه می شود. با هم این دستور خوشمزه و بی نظیر را تهیه می کنیم.

برای تهیه میگو پلو یونانی ابتدا پیاز را خرد کرده و با میگو، نمک، فلفل، زعفران و سرکه مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. سپس سبزی خرد شده را با ادویه تفت دهید و میگو را جداگانه تفت دهید. برنج را بعد از خیساندن با چیدن مخلوط برنج و میگو و سبزیجات در قابلمه بپزید. در آخر با زعفران دم کرده تزیین می شود و می پزند تا پلو آماده شود.

عناصر اندازه ی
فلفل قرمز و سبز از هر کدام 1 عدد
زعفران آب پز کافی
پیاز 1 قطعه
برنج 3 لیوان
گوجه فرنگی 2 عدد
جعفری خرد شده کافی
نمک، فلفل و پاپریکا کافی
سرکه 1 قاشق غذاخوری
هویج 1 قطعه
میگو 350 گرم
ذرت 1/2 فنجان

طرز تهیه برنج یونانی با میگو

مرحله 1: میگوها را آماده کرده و آنها را مرینیت کنید

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به دو صورت می توانید آن را تهیه کنید: یا با رنده ریز رنده کنید یا ریز خرد کنید. سپس در یک کاسه بزرگ میگوها را به همراه پیازهای خرد شده و مقداری نمک و فلفل و زعفران پخته شده و سرکه بریزید و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا میگوها خوش طعم شوند.

مرحله 2: سبزیجات را برش دهید

فلفل ها را بعد از شستن، به صورت سنگی خرد کنید. گوجه فرنگی ها را بشویید و به همین ترتیب خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و به مکعب های کوچک برش دهید. جعفری را تمیز کرده و ریز خرد کنید. اگر از ذرت تازه استفاده می کنید، آن را بخارپز کنید یا می توانید از ذرت کنسرو شده استفاده کنید.

مرحله 3: سبزیجات را سرخ کنید

مقداری کره و روغن را در یک تابه بزرگ گرم کنید. سپس تمام سبزیجات خرد شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی ها نرم شوند و عطرشان آزاد شود. در پایان مرحله جعفری خرد شده را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید.

مرحله 4: پختن میگو

در تابه ای دیگر میگوهای مزه دار شده را در کمی روغن به مدت 7 دقیقه تفت دهید تا کاملا پخته و نرم شوند. سپس میگو را با سبزیجات به تابه اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.

مرحله 5: پختن برنج

در قابلمه بزرگی برنج را که از قبل خیس کرده اید بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. پس از نرم شدن برنج، آن را آبکشی کنید.

مرحله 6: برنج را بجوشانید

کف قابلمه دیگری ته دیگ مورد نظر خود را قرار دهید. سپس یک لایه برنج و سپس یک لایه از مخلوط میگو و سبزیجات آماده شده بریزید و این کار را تا آخر مواد ادامه دهید. در آخر کمی زعفران آب پز شده روی برنج ریخته و قابلمه را به مدت 40 دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا برنج خوب دم بکشد.

مرحله 7: برنج یونانی را سرو کنید

پس از اتمام زمان پخت، پلو یونانی شما آماده است. آن را در بشقاب مورد نظر قرار داده و با سالاد یا مخلفات میل کنید. این غذای خوش رنگ و خوش طعم تجربه ای متفاوت از پلوهای سنتی را به شما ارائه می دهد.

نکات مهم برای پخت برنج یونانی با میگو

انتخاب میگوی مناسب

برای داشتن یک میگو پلو عالی، انتخاب میگوی تازه و مرغوب بسیار مهم است. میگو باید گوشتی و مرطوب باشد و بوی تند نداشته باشد. اگر از میگوهای منجمد استفاده می کنید، حتما آنها را به آرامی در دمای یخچال ذوب کنید تا بافتشان حفظ شود و له نشوند.

انواع مختلف برای گیاهخواران

برای تطبیق این دستور غذا با رژیم گیاهخواری، می توانید از پنیر توفو به عنوان جایگزینی برای میگو استفاده کنید. علاوه بر این، افزودن انواع دیگر سبزیجات مانند قارچ یا سیب زمینی می تواند تنوع و ارزش غذایی برنج یونانی را افزایش دهد.

سفارشات بیشتر

اگر از طرفداران این طعم ها و روش های آشپزی هستید،برنج یونانی با مرغ' همچنین می تواند یک گزینه عالی برای کشف بیشتر این سبک آشپزی باشد. همچنین، برای آن دسته از علاقه مندان به آشپزی که به دنبال تنوع بیشتر هستند،پلو اسپانیایی' همچنین می تواند یک انتخاب جذاب باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید منوی خود را با غذاهایی از فرهنگ‌های مختلف تکمیل کنید، این دو گزینه می‌توانند افق‌های جدیدی از طعم را باز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا