آشپزی

طرز تهیه پنکیک شکلاتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پنکیک چیپسی شکلاتی

پنکیک شکلاتی یکی از انواع میان وعده های بین المللی ساده و خوشمزه است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پنکیک چیپسی شکلاتی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پنکیک شکلاتی
ارد 1 فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ¼ قاشق چایخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
قند ⅓ فنجان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
شیر نر ⅔ فنجان
پودر فوری نسکافه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک چیپسی شکلاتی

مرحله اول

من آماده می کنم پنکیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار آرد را در صافی می ریزیم سپس 1 قاشق غذاخوری آرد را برداشته و نشاسته ذرت را به آن اضافه می کنیم سپس پودر کاکائو و نمک و بکینگ پودر را در الک می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط آرد را 3 بار الک کنید سپس تخم مرغ را به همراه شکر و عصاره وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی با سرعت متوسط ​​به مدت 7 دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ پفکی و سفید رنگ شود.

سطح سوم

حالا بین کار کاسه را بیرون می آوریم تا تخم مرغ ها کاملا زده شوند. در مرحله بعد کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری حرارت می دهیم تا آب شود سپس به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و 30 ثانیه هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با کفگیر به صورت دایره ای هم می زنیم تا بافت مایه پنکیک یکدست شود. سپس پودر محلول نسکافه را به مایه پنکیک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه خمیر پنکیک را با سلفون بپوشانید، سپس اجازه دهید 20 دقیقه در دمای اتاق بماند تا بکینگ پودر فعال شود. سپس بعد از این مدت یک تابه مناسب با روکش نچسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله دوباره با لیسک مایه پنکیک را هم می زنیم. بعد تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید خوب داغ شود سپس یک سوم مایه پنکیک را داخل تابه بریزید.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم حباب های کوچکی روی پنکیک ایجاد شود، سپس پنکیک را برمی گردانیم و می گذاریم طرف دیگر کاملا سرخ شود. تمام خمیر پنکیک را به همین ترتیب در تابه درست می کنیم و روی توری می گذاریم.

مرحله هشتم

در آخر اجازه دهید پنکیک ها کاملا خنک شوند سپس آنها را روی هم در ظرف مورد نظر بچینید. سپس پنکیک شکلاتی را به سلیقه خود با شکلات، کارامل یا سس نوتلا سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا