آشپزی

طرز تهیه پنکیک موز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پنکیک موز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پنکیک موزی

پنکیک موز یا موز یکی از میان وعده های بین المللی ساده و خوشمزه است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پنکیک موزی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای پنکیک موز
ارد 2 لیوان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
موز 2 عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع یا کره 4 قاشق غذاخوری
قند 2 تا 3 قاشق غذاخوری
مواد تشکیل دهنده دوغ
شیر نر 2 لیوان
سرکه سفید 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک موزی

مرحله اول

من آماده می کنم پنکیک موز خوشمزه ابتدا شیر را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم سپس در آشپزخانه می گذاریم و می گذاریم با دمای محیط سازگار شود. سپس دوغ را درست می کنیم.

مرحله دوم

برای این کار سرکه سفید را به شیر در دمای محیط اضافه می کنیم و شیر را بدون هم زدن در دمای محیط می گذاریم تا بریده شود و دوغ به دست بیاید. سپس در ظرف مناسبی آرد را اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله بیکینگ پودر را به همراه نمک و سودا به آرد اضافه کرده و مخلوط می کنیم سپس 3 بار الک می کنیم. بعد از 30 دقیقه که شیر دلمه شد، دوغ را در مخلوط کن بریزید.

مرحله چهارم

حالا پوست موز را جدا می کنیم سپس موز را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بریزید و سپس وانیل را به همراه شکر اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی به مدت 2 دقیقه هم می زنیم تا مواد سفید و غلیظ شوند سپس کره مایع را اضافه کرده و مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. حالا دوغ را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله ششم

در مرحله بعد مواد را با همزن برقی پر سرعت هم می زنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعد مخلوط دوغ را به کاسه حاوی مخلوط آرد اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی مواد را به مدت 20 ثانیه مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه پنکیک را به مدت 30 دقیقه در آشپزخانه بگذارید و بگذارید استراحت کند. در مرحله بعد یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روی آن را با کمی روغن مایع می مالیم.

مرحله هشتم

در آخر مقداری از مایه پنکیک را داخل تابه بریزید و اجازه دهید سطح کلوچه کاملا حباب شود سپس آن را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر آن نیز طلایی و پخته شود. سرگرمی روز این پنکیک خوشمزه را با عسل و چای سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا