آشپزی

طرز تهیه پنیر پیتزا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پنیر پیتزا

پنیر پیتزا یکی از محبوب ترین محصولات تهیه شده از شیر گاو و گوسفند است که همه ما پس از آشنایی با پیتزا با آن آشنا شدیم تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنیم. طرز تهیه پنیر پیتزا برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
شیر کامل محلی 2 کیلوگرم
سرکه سفید ½ فنجان
نمک 2 تا 3 قاشق غذاخوری
آب و یخ کافی

طرز تهیه پنیر پیتزا

مرحله اول

برای تهیه پیتزا پنیر خانگی ابتدا شیر را در ظرف مناسبی بریزید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر گرم شود. توجه داشته باشید که شیر نباید بجوشد یا خیلی داغ شود، فقط گرم شود.

مرحله دوم

حالا سرکه را داخل شیر می ریزیم و به آرامی هم می زنیم تا شیر منجمد شود سپس دلمه شود. سپس آبکش را روی ظرف مناسبی قرار می دهیم سپس شیر تغلیظ شده را داخل آن می ریزیم.

سطح سوم

در این مرحله کشک را از شیر جمع می کنیم سپس داخل پارچه نخی می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس آب پنیر را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس نمک را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم داغ شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که پنیر را نباید آب پز کرد. سپس وقتی نمک در آب پنیر حل شد، اجاق گاز را خاموش می کنیم تا نجوشد. سپس پنیر را 3 بار به مدت 20 ثانیه داخل کشک می گذاریم سپس آن را خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا وقتی برای بار سوم پنیر را از آب پنیر خارج می کنیم، بلافاصله آن را در آب و یخ می گذاریم، سپس می گذاریم 5 دقیقه در آب و یخ بماند تا به آن بخورد. بعد از این مدت پنیر را از آب خارج کنید.

مرحله ششم

در این مرحله دوباره پنیر را داخل پارچه نخی گذاشته و فشار می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس در کیسه فریزر قرار می دهیم و پنیر را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این مدت پنیر را از یخچال خارج کرده و با دندانه های درشت رنده رنده می کنیم و در کیسه فریزر بسته بندی می کنیم سپس در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا